#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Saturday 3 October 2009

sepi

disklemer: panjang sgt ni. tak yah bace ye.

siang tadi, 12.00 noon aku g jamuan raye kat depan surau. apentah name kompeni yang sponsor tu. siap jemput anak2 yatim bagus2~ aku ni perut kecil (ye ker?) je. yelah~ aku makan sikit jer. pastu , aku balik, tinggalkan mak aku nak borak2 ngan kawan2 dia. huhu

balik surf internet, lepas Zohor aku tido. tak pernah tido siang ni. isk. aku mimpi. yang pertama, rumah aku tu, bukan rumah yang aku tinggal skang. rumah tu boleh di katakan seberang padang dari rumah yang aku tinggal dalam realiti hidup ni. huhu. tapi, rumah yang aku stay ni, still ade dalam mimpi tu. ape ni? belit2. biar aa. mimpi je pon~

pastu, mase kat umah mimpi tu, petang, aku tengah kutip baju kat ampaian. baju2 tu aku nak angkut g umah sebenar. dah lintas jalan, tetiba teringat ade lagi barang tinggal, so aku patah balik. aku tak pasan ade kete lalu (saga putih, driver lelaki). tapi aku bernasib baik sebab kete tu berhenti. tapi aku tak lintas sebab aku nampak bas (kaler biru) datang ke arah kami. aku undur. BOM! kete kancil langgar saga tu. cepat2 aku lari. mengelak ke blakang. BOM! bas biru tu langgar kancil tadi. dahsyat! kancil tu penyek terus. tak sempat orang dalam kancil tu nak keluar. mati di situ. orang2 dalam bas n kete saga tadi selamat. ade sorang lelaki, mungkin umur belasan tahun keluar, menjerit2 panggil name seseorang. pada agakan aku, mungkin itu adalah parent dia yang hantar dia b4 dia naik bas tadi. tapi dia sebut "ahjuma" isk. masuk Korea pulak.

sedar2 aku tgh angkat baju lagi. masa tu dah senja. aku still kutip baju. pastu, ade 2 orang pegawai polis borak2 ngan mak aku kat luar rumah. aku ingat dialog ni "tak takut ker tinggal sorang?" "tak, dah pasang kunci kat luar" pastu, aku terus jumpa polis2 tu. "encik tak nak soal siasat saya ker? saya saksi tempat kejadian" "eh, awak ade ker? kalau nak cerita, cerita je lah" aku mula bercerita. mak aku tak percaya. polis2 tadi pon tak percaya. aku nangis2 pon deorang still tak percaya. sian aku.

biaselah mimpi, sedar2 dah malam. aku still tgh angkat baju kat ampaian. ade 2 orang lelaki naik motor. memang mencurigakan. oh ya, mak aku gi surau mase tuh. lelaki2 tadi tu terus ke rumah orang kaya yang menghadap rumah dalam mimpi tu. of course seberang padang gak. (sederet ngan rumah sebenar dalam realiti) lelaki2 tadi panjat pagar rumah tu. pintu rumah tu ternganga luas. terus aku jerit sekuat hati "pakcik! ade pencuri kat luar!" pakcik tu dengar! tapi aku lagi heran bila dia greet pencuri2 tu macam kawan rapat. at last aku biarkan jer. mungkin kawan2 dia nak surprisekan dia.

tengah malam. aku still kutip baju di ampaian. datang sorang perempuan naik kereta. mencurigakan. dia datang kat pagar rumah. ajak aku g satu tempat. aku tak nak. dia paksa2. siap roboh2kan kunci yang mak aku pasang. aku marah sampai aku sepak + tampar + terajang dia. baru dia pergi.

aku terjaga, dalam keadaan mulut lopong mintak tolong. dada aku berombak kencang. aduish. pening. malu. semua perasaan ada. aku sambung lelap mata. terus mimpi, aku tengah berlari keluar dari rumah. tapi bukan rumah tadi. kawasan kampung, rumah batu yang susunannya tak teratur macam rumah setinggan. kat belakang ade orang tgh kejar aku.

azan Asar. aku terjaga. sembahyang Asar. duduk2. blur ngan mimpi2 tu. mesej Lis, terus cerita kat dia. dia kate macam filem Sepi. tapi Sepi 3 cerita dalam satu filem. aku 4 cerita eh, 5 cerita dalam satu mimpi. huhu. baru abes tgk cerita tu. best gak. nak tgk Cinta pulak. hehe. menyesal tido siang. huh
myself

2 comments:

  1. mimpi siang tak betul la huda.
    walaupun mimpi kau agak tragis.
    dan membuatkan aku berdebar2.
    tapi, kau jgn risau.
    mimpi siang ahri, mainan syaitan.
    eheee.

    (kau memang suke merepek. sampai mimpi kau pun pelik.)

    ReplyDelete
  2. tu la. aku tak tau la. ape masalah aku ni? sakit kepala dowh mimpi macam ni..huhu

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *