#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Tuesday 6 October 2009

maafkan saya

situasi 1
cikgu, kami nak mintak maaf
cikgu itu buat2 tak tau sambil mengemas meja. tanpa berputus asa, mereka mengulanginya. aku pandang je mereka sambil tersenyum.
eh, apesal awak semua tiba2 nak mintak maaf ni?
kami nak PMR. kami tahu kami banyak buat salah dengan cikgu.
oh, nak PMR baru mintak maaf? kenapa tak datang jumpa saya dari awal tahun? hari ni baru nak mintak maaf.
dapatla ceramah free. cikgu itu memaafkan dan menghalalkan. aku teruskan buat kerja.

situasi 2
cikgu, maafkan saya. saya tau saya banyak buat salah. doakan saya ye. huwaaaaaaaaa
yelah2. nanti jawab periksa elok2. blalalalalalalalala
aku pandang je. senyum tgk gelagat deorang. setelah mereka pergi,
awak tahu tak, yang dok nangis2 tu lah yang banyak buat hal dalam kelas saya. itulah yang saya cakap asek menyanyi je kejenye.
aku senyum je. huhu.

mase sekolah dulu pon, dah ujung2 baru terkedek2 cari cikgu. mintak maaf, mintak restu. bila dah masuk f4, buat hal lagi. ujung f5 nak SPM baru cari cikgu2 tu balik. bila dah terhantuk baru nak ngadah. tak baik postpone mintak maaf/restu ni. yelah, kita tak tahu sebab ajal maut, jodoh itu kuasa Allah. kita mampu merancang, Allah yang tentukannya. walahualam. renung2kan dan selamat beramal~

myself

2 comments:

  1. kalau aku jd cikgu ko, aku demam da. da, aku mintak ko halalkan ilmu2 ko kasik kat aku waktu kat matrix dlu. tmasuk2 tute2 yg ko kasik aku tiru. haha

    ReplyDelete
  2. hahaha.kenape ko demam pulak? mesti sebab terharu daat pelajar 'cemerlang' cam aku kan. hehe. takkan la aku takmo halalkan. bukan ilmu aku yg mutlak pon :15

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *