#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Wednesday 28 October 2009

tolong aku~

malam tadi dah la tak boleh tidur. konon nak la tidur kat sekolah. tapi tak boleh lelap jugak. nak baca novel, tak dapat nak fokus sebab kepala berat abes ni. sekarang ni aku terjah makmal komputer sekolah sebab dah bosan tahap gaban tak tau nak buat ape. sape yang sama2 tengah bosan ngan aku meh sini aku nak bercerita:

satu hari aku tanya budak kelas aku, form 4, kelas kedudukan ke11, lepas SPM bercita2 nak jadi ape. majoriti dalam kelas tu cakap tak tau. takde cita2. ade 2 orang yang kata nak tolong mak kat kedai, bukak bisnes. ade yang mengaku, "diri sendiri tak pandai, nak ade cita2 pulak." ada yang nak jadi FA. dalam fikiran aku, Failure Analyzer. tapi macam hebat sangat pulak dia boleh terfikir sampai ke situ. aku dengan sopannya bertanya, FA tu ape?  

Flight Attendance.
(aiyak~! tempat untuk cita2 tu dah tinggi. menyediakan teh di ruang angkasa)
ape qualification untuk jadi FA?
-erm..bahasa Inggeris.
bahasa Inggeris awak bagus kah?
-boleh la. lulus.
kalau awak sakit, nak jumpa doktor yang markah lulus ker yang markah 100%?
-mestilah yang 100%
habis tu?
-ala, nanti saya belajar la..

tak tahulah bila 'nanti' tu. aku tak pandai la nak psycho deorang ni suruh belajar baik2. nanti boleh jadi macam aku manusia berguna. aku cuma cakap, bercita-cita tinggilah takut2 nanti awak terjatuh.

kalau awak bercita-cita nak kerja kutip sampah, tak tercapai awak jadi ape?
sampah! erk..

sekian
myself

8 comments:

  1. Durg ni semua ada kelebihan, mungkin durg jer x nmpk, ak percaya, durg leh wt sesuatu yg kita x leh wt. Allah jadikan durg ni mcm pelengkap.Maybe sekolah ko leh wt hr kerjaya.Tp x maulah wt y cm engineer, dr tu semua, BUHSAN, hahhaha. Maybe leh wt, hari saya nk jadi chef, mekanik, petani berjaya, macam2 lah, yg x yah duduk berteleku cm kita ni, masuk U 4 thn semua, mungkin dgn cmtu br durg ada motivasi n minat kot nk wt ape. Tgh durg jejln kt hari kerjaya ko tu, seorg berkata "eh ak suka lah nk jadi mekanik" ayat dr mat rempit .n durg tau lah durg leh msk mara nye pusat latihan tu. mungkin durg xder idea pasal ni semua.hik3--> cadangan jer huda..>_<

    ReplyDelete
  2. hehehe.bagus cadangan tu, tapi tak tau lah. esok aku last. skang deorang tgh pekse. hurm

    ReplyDelete
  3. ko borak2 jer kt pengetua,before ko blah, ada kenangan cikgu huada sekurang2nyer, mungkin ko x sempat gerakkan, tp kan pengetua dai ada, all d best huda!!!..hik3

    ReplyDelete
  4. hahaha. aku tak mesra pengetua la wani. huhuhuhu
    tak best kan jadi aku

    ReplyDelete
  5. cikgu eh..?
    hihihi dah banyak pulak kenalan blogger cikgu yang saya kenal. Now dah tambah lagi satu..
    hihihi

    ReplyDelete
  6. wani, aku dah usulkan kat sorang cikgu. harap2 dia buat. ekeke

    queenlyana, hari ni last minggu depan profession laen pulak. hehe

    ReplyDelete
  7. hebat arh cikgu Huda...I solute U

    ReplyDelete
  8. owh..terima kasih..sangat dihargai~hihiihi

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *