#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Tuesday 13 October 2009

aku tak 1 Malaysia

aku benci. bila satu ketika, bunyi loceng akan kedengaran. pada masa yang sama, akan muncul satu bau seperti asap kemenyan. busuk sehingga memenuhi ruang bilik aku? oh tidak, tapi memenuhi segenap RUMAH aku.
faham tak aku tak sidai baju luar rumah sebab kau punya asap kemenyan melekat kat baju2. faham tak, rumah aku ni rasa macam nak pasang aircond supaya bau dari luar tak masuk dan kau faham tak kami belum mampu bayar semua tu. kau faham tak kenape MPS datang umah kau satu ketika dulu suruh robohkan "rumah" itu? walaupun telinga aku sakit dengar kau menjerit marah anak kau macam kau sedang berborak dengan aku, dan aku sikit pon tak paham ape yang ko cuba announce, tapi aku tetap tak boleh tahan dengan asap yang macam fogging bunuh aedes pon aku rela bau. tahu tak kau yang aku tak pernah off kipas bilik aku?
tahu tak kau, yang mana bila orang datang rumah aku, mereka akan kata bau busuk? aku tahu itu adalah wangi untuk kau. bajet suci kot.
aku tahu kau tak faham sebab kau memang jenis tak faham bahasa Melayu. dan aku tahu kau tak tahu semua tu sebab aku tak pernah bagi tahu kau. tapi aku harap kau faham kenapa aku sangat berdiskriminasi terhadap kau. aku tak kire! aku dah tak tahan! aku benci bau itu! takkan aku nak pakai mask dalam rumah sendiri?!

p/s: tahukah anda, asap adalah salah satu daripada makanan2 jin selain tulang.
myself

4 comments:

  1. heheheee....
    bangla ke seblh umah ko??
    ko sound je
    (:22)

    ReplyDelete
  2. Bangla bukan rakyat Malaysia, so aku tak heran sgt. :26 yang ni aku geram lah :24

    ReplyDelete
  3. aku paham.
    aku paham bau ape.
    eeee.
    aku pun tak tahan bau tu.
    aku lebih la rela bau asap kentut berwarna hijau sekalipun.
    kau kasi nyala api, biar terbakar rumah dorg.
    eeeee.
    bodoh punya kaum itu tak hormat jiran.

    (aku pun tak 1 malaysia. sebab mereka tak 1 malaysia juga)

    ReplyDelete
  4. ko bayangkan bertahun aku hidup bersebelahan dan berdepan. aiseyh. baru je tadi dgr anak dia-kut menjerit2. eee kalo leh nak pinjam bom kat North Korea kejap. haha abes satu Malaysia kene plak efeknye. haiz

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *