#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Saturday 3 October 2009

adoi

pening kepala la. pagi2 lagi dah pening. mane taknye, asek mimpi buruk jer. adekah sebab aku tukar cadar baru? isk, tak de kene ngene langsung la plak.

malam tadi aku mimpi aku ade kat satu hostel. ye, aku rase aku ade kat situ sebab aku main MASUM. MASUM? pelik. aku bukan student lagi, n aku BUKAN LAYAK pon main MASUM. lagi pelik, aku kenal sorang jer kat situ, kawan lame aku mase BRIOT (bagi name O je lah), kitorang same2 men NETBALL. boleh pulak tgh sembahyang dalam mimpi tu, sejadah lari2, maknenye kiblat aku tunggang langgang. munculla hantu2 kat tepi tingkap la, tepi katil la. tapi semua tu dapat aku tepis2 sebab mind setting aku "ala, image processing jer" jadi tak mengganggu aku sangat. bila aku mula bercakap dengan seseorang (:D), aku terjaga. (mimpi ni terhenti sampai O tadi ajak g jalan2). adoi, belum Subuh, tido balik.

ya, masalah muncul bila tido balik. aku tengah jalan2 naik motor. aku takut sangat sebab ade sorang budak lelaki ikut dari belakang n asyik warn aku JANGAN MAIN MASUM. aku kenal dia, kawan BRIOT jugak (namenye H). dia main SILAT, n dulu same DEPARTMENT PREFECT, budak PA. jauh aku larikan diri dari dia, makin cepat dia kejar aku. O pon tak tau nak wat ape. sampai satu kedai, aku nampak voodoo tergantung kat kedai tu. O buang jauh2, H kejar barang tadi. jadi kami ambil kesempatan untuk lari dari situ. tiba2, H ade kat belakang. ape yang aku bincang2 ntah, aku naik moto ngan H. bongek. sampai satu tempat, dia suh aku naik basikal sendiri untuk balik hostel dengan amaran JANGAN MAIN MASUM. sampai hostel, aku terus g belakang bangunan nak AMBIL BAJU di AMPAIAN. aku nampak H kejar aku. dari aku tunggang basikal, tetiba pakai roller blade. bnyk kali jatuh, last2 dia tangkap aku. aku lawan, bertumbuk sepak terajang, aku terjaga bila aku jerit "apa masalah ko nak halang aku semua ni?!" arrrgghhh Subuh dah pun berlalu.

ye, semua mimpi2 dalam keadaan tak bersuara. tapi kalau aku mula bercakap, mesti terjaga.
myself

5 comments:

  1. wow..i read all of the lines tho! Bravo me! haha :')

    ReplyDelete
  2. Andy :02 Bravo!! headache ni tak abes2 lagi :03

    Kamal :03 sangat pelik. mintak jauh bende2 tak diingini. hu2

    ReplyDelete
  3. sebab ko suka tido x basuh kaki da. ko la manusia paling slalu mimpi merepek2 kat dunia ni yg aku kenal

    ReplyDelete
  4. ala, kantoi seyh. nak wat cenggane orang tido rehat, aku tido otak merayap ntah memane. huhu

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *