#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Wednesday 28 October 2009

underestimate, upraise and humiliate

dah lama tak guna internet. broadband aku tertinggal kat umah akak aku, maka 3 hari lah aku tak guna internet. haahaha. ada satu perkara yang mengingatkan aku tentang sesuatu:


Waktu sekolah dulu, bila keputusan ujian keluar, nama aku antara yang teratas dipanggil untuk mengambil semula kertas jawapan. tatkala aku kedepan, pasti akan terdengar suara yang sangat merimaskan.


“tiru…tiru…”


Cuma aku bangga sekali sekala hingga buat aku lupa diri apabila ada masa lapang aku lepak2 (masa tak lapang pun aku anggap lapang) pasti ada yang datang menyoal soalan tentang matapelajaran kat aku dengan harapan aku tak boleh jawab.


“aku yang sibuk belajar, kau yang score
“kau kat sekolah dulu main jer. Tapi camne boleh pandai?”


Dan yang paling membuat aku terharu;


“saya nampak awak ada harapan untuk menjadi pelajar cemerlang sekolah. Sebab tu saya calonkan awak”
“saya sangka awak boleh dapat A untuk subjek ni” - subjek yang paling lemah sampai sekarang-


Aku tak dilahirkan pandai. Itu rezeki yang Allah bagi kat aku. Mungkin masa tu aku boleh jawab sebab kebetulan soalan yang keluar seiring dengan ape yang aku bace sehari sebelum peperiksaan. Kalau tak percaya, lihat saja keputusan degree aku. Takde la bagus mana - masih mengamalkan gaya belajar saat2 terakhir. Ataupun, bacalah kenyataaan yang dikeluarkan oleh orang-orang yang jujur di muka bumi ini;


“Huda nampak BODOH, tapi tak sangka pandai rupanya”
“Awak masa sekolah dulu TAKDE LAH BAGUS MANE
MUKA MACAM NI kau ucapkan good luck? Tak payah la”


Boleh ajar aku bagaimana nak buat GAYA YAKIN? T_T

myself

7 comments:

  1. weh. tayah. kau muka mmg selenge gila. tp kau
    pandai. biar ja apa org nak kata. yg pnting aku
    tau kau pandai! heeee.

    ReplyDelete
  2. takpe huda..

    aku tau ko memang pandai...

    ReplyDelete
  3. hahahhaaa...
    mane ade weyh~!
    aku nak ubah sket bagi orang nampak yakin sket ngan muka aku ni..
    hahaha

    scott, anis;
    kalo aku rajin sket mesti lagi bagus kan aku ni..hahahaha

    ReplyDelete
  4. err...nape tetibe font ni tetibe besaQ pulak?

    marah ke?

    hahaha...

    nak tmbah yakin ke? tuk ko huda, aku tak tau la..
    hihihi...

    ReplyDelete
  5. huda.
    btul tu.
    ko mmg nampak selenge.
    tapi, cane tah boleh pandai.
    aku ni,
    wat2 pandai.
    tak pandai2.
    hahahaha.

    ReplyDelete
  6. jangan ubah. aku suka doh muka selenge kau :p

    ReplyDelete
  7. anis, taklah. bila aku baca sendiri, aku sendiri serabut sebab macam kecik sangat pulak tulisannya.

    yot, tu mainan perasaan ko jer kot..hehehe

    scott, ko suke ker..aiseyh~ takleh ubah lah ni eks? hahaha

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *