#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Sunday 4 October 2009

sedihlah

aku ada seorang guru. aku sangat suka cara dia ajar aku. bukan sebab dia comel (dia memang comel tapi adakalanya dia kejam) kejam? sebab dia suka bagi assignment yang susah. tak ada dalam buku (cthnya kira semua teori ultrasound pada badan gajah) pelik kan assignment nya. final year project kami pun susah. aku selalu kata "Dr kejam." dia senyum jer. "bagus" katanya lagi "jangan jumpa saya selagi tak bawa Mercedece". tapi kadang2 aku sebagai seorang yang matang (hehe), berfikir; adakah untuk kebaikan dia atau kebaikan aku? (sapelah yang main mercun ni? tergugat idea aku) tapi bila aku baca entry ini, dan sebelum2 yang sewaktu dgnnya, aku rasa kesian kat dia. bukan dia yang buat. tapi, perangai mereka membuatkan aku rasa geram kat seluruh rakyatnya. pernah dengar frasa ini; baju kalau cantik macam mana pun, kalau ade setompok kekotoran, orang nampak yang kotor tu jer. lagi satu; kalau kita buat sepuluh kebaikan, satu kejahatan, orang akan sentiasa ungkit yang satu kejahatan itu. lagi, pemes punyaa; kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. kan bagus kalau dia adalah rakyat Malaysia. kan bagus kalau rakyat negaranya tak bertindak demikian.
myself

2 comments:

  1. aku pon suka cikgu tu, klau x kerana cikgu tu, xder pon ak terpikir nak sambung master kt uk, tq cikgu..tp idea dia y xleh ak x thn, klau x dpt belajar kt oversea, awak kerja dulu, pastu cr suami, n then kawin, pastu smbg phd ngan saya..aduih.. tu y cpt2 ak lr g oversea, klau x aku kena kawin dulu..rindu kt cikgu..

    ReplyDelete
  2. :18 rupanya aku tau niat sebenar ko lari ya Wani. haha. :22

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *