#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar
Showing posts with label gerdix. Show all posts
Showing posts with label gerdix. Show all posts

Monday, 2 September 2013


Bismillaahiraaanirrahiim

Assalaamualaikuum

Hari ini saya letih. Semalam (jumaat) kerja seperti biasa sangat banyak dan terkejar-kejar kesana kemari. 

Malam - main badminton. Walaupun masuk court 3 kali dan kalah ketiga-tiga kali game, aku sangat letih macam orang pertama kali bersukan setelah sekian lama meninggalkan profession sukan. Last main futsal minggu ke 2 puasa. Ni raya pun dah nak habis. Isk2..

Lepas main badminton terus p rumah abang yang jarak setengah jam driving. Aku kebetulan ade kupon Kenny rogers roaster percuma quarter meal, so makan share berdua ngan abang aku. Sexy kan kitorang sebab sharing is sexy ๐Ÿ˜˜

Pagi-pagi bangun - aku paling lewat bangun. Ciss. Bertolak pergi muar ade kenduri kawen sepupu. Nasib baik masa tu walaupun kereta banyak tapi takde la sampai jammed teruk tak bergerak langsung. Kalau tak mesti alu yang dipersalahkan. Hehe

Orang lain kat rumah rewang buat kerja-kerja hiasan, hidang bagai, aku jadi baby sitter. Orang lain dapat budak sorang satu, aku dapat 2. Huhuhu. Seronok gak sebab kerja aku duduk main ngan deorang, sambil tengok tv. Hihihi

Tak lama lepas tu aku dengar bising-bising bunyi kompang. Cepat-cepat aku keluar jadi mamarazi kejap. Keh keh keh

Ha ni la pengantin. Sepupu aku pengantin perempuan. Biasa la masa bujang-bujang ni orang dok sibuk tanya "bila turn ko pulak?"  Aku jawab dengan senyuman je la. ๐Ÿ˜

Sampai ke petang aku jaga budak, sampai aku pun tido sama. Huhu. Bangun-bangun pack barang balik kl. bertolak kul 7, sampai kul 9. Abang ajak tido rumah dia tapi aku ade agenda lain. Sejam dia delay aku kat rumah tu. kena tolong dia siapkan kabinet dapur. Haih. Layankan saje. Huhuhu. Nasib bakk task aku simple je, tolong pegang. Keh leh keh

Lepas tu terus shoot pergi southgate. Esok ade event Merdeka Raya. Aku selaku committee yang bertanggungjawab kena la datang walaupun sekejap. Sampai-sampai orang nak balik dah. Nasib baik portion aku ade lagi nak buat.

Aku agak teruja nampak 2 jenis ribbon yang berbeza. Datang sorang laki minta buat ketupat lagi 8 ketul. Berusaha aku anyam ketupat guna ribbon, alih-alih anyam tangan sendiri. I giving up ๐Ÿ˜œ. Wuwuwuwu. Lastly nasib baik ada sorang adik yang agak pakar menganyam buat semua. Hahaha

Cantik gak suasana malam kat sini. Huhu

Ni baru balik rumah. Esok nak kena bangun awal sebab nak datang awal. Biasa la committee. Hehehe. Semangat nak makan-makan ni.

Tu je lah. Sampai sini je cerita. Panjang sangat kisah satu hari aku yang tak seberapa ni. K bai!

Wednesday, 28 August 2013

Bismillaahirrahmaanirrahiim

Assalamualaikum

pertama kalinya, terima kasih kepada Maxis kerana membuat saya menunggu tarikh 28 August untuk internet di reset semula. maka saya dapat update blog dengan tenang menggunakan laptop. walaupun agak lembab. tapi. OK laaaaaa


"Let's go crazy crazy crazy till we see the sun
I know we've only met but let's pretend it's love. 

And never, never, never stop for anyone. 
Tonight let's get some. 
And live while we're young. 
Oh oh oh oh oh oh oh 

Oh oh oh oh oh oh oh"

kedua - terima kasih kepada penaja utama Nuffnang kerana memberi saya tiket yang ke berapa ntah untuk tayangan perdana. kali ini tajuk cerita ialah One Direction - This Is Us. saya sangat terhibur kerana saya suka dengar lagu-lagu mereka tapi saya tidak mengenali mereka. hihihihi *mungkin mereka mengenali saya kerana mereka sangat comel. erks?

ketiga - sampai sekarang lirik lagu Live While We Young bermain-main dalam otak aku walaupun dalam perjalanan balik rumah dari TGV One Utama ke USJ macam-macam lagu dalam kereta diputarkan. mungkin sebab ia adalah cerita 3D maka ia lebih menusuk kalbu. huhhuuuuu~~

keempat - aku pelik tengok crowd gila-gila masa concert deorang kat Sweeden, Paris, Tokyo.. macam-macam tempat lagi la. paling best tengok deorang kat Tokyo. mungkin sebab budaya orang Jepun yang unik buatkan perjalanan deorang tu best kot? oh ye, deorang ade pergi South Africa - comel je budak-budak Africa tu. heh?

kelima - aku sungguh jeles tengok deorang jalan-jalan pusing satu dunia. nampak letih tido dalam bas beberapa jam bangun balik melompat-lompat & menari & menyanyi. tapi sure best sebab dapat jalan jalan.. Euro trip. Tokyo. nak ikuuuut.

keenam - mereka sangat popular sehinggakan jalan-jalan nak beli barang pun, kedai kena tutup. oh. nasib baik aku belum sepopular tu kan.

kelapan - aku terlelap sebentar tadi. peace! k bai!

kesembilan - aku tertinggal ketujuh

kesepuluh - aku memang sengaja lakukannya. 


Sunday, 4 August 2013

Bismillaahirrahmaanirrahiim

semalam adik beradik aku semua datang rumah. buka sama-sama, sambut birthday adik aku 30 July 2013 & sambut birthday anak buah aku in advance bulan August ni. belah malam lak, kitorang dok kat tengah padang (rumah aku menghadap padang) main bunga api dengan budak-budak kecik.

tengah syok2 main kejar-kejar, ade la 3 orang budak laki jalan depan kitorang. lantak la deorang. aku ni bukan jiran yang peramah sangat. padang tu pun gelap, aku bukan kenal deorang pun. kalau setakat jalan, xpe.. ni siap baling mercun kat kitorang. kalau aku je yang ade kat situ takpe gak, ni budak2 kecil bawah 5 tahun pulak tu. geram je rasa. kalau hari-hari aku training marathon, memang aku dah kejar budak 3 orang tu..

lagi 1 kawasan rumah aku ni, kalau ade ape-ape sambutan perayaan, mesti nak main mercun. kalau setakat mercun mancis aku tak kisah. ni yang siap macam boleh bom satu rumah. main bukan kira waktu. pukul 12 tengah malam.. satu pagi.. haih. bikin panas hati gua. kalau diajaknye aku main sekali takpe la gak kan.

eh? kbai.
signature2

Friday, 2 August 2013

Bismillaahirrahmaanirrahiim

Assalamualaikum. Apa khabar semua? selamat berpuasa & mengejar pahala berlipat ganda untuk 10 malam terkhir ni. sempat lagi nak kejar malam lailatul qadar ni... hehehe

Petang semalam 2 Aug, tengah buat kerja buruh kasar macam biasa lagi, kaki kiri berdenyut-denyut. puas fikir, napela sakit sangat ni. berdenyut, sakit. berdenyut sakit. aku ni dah tua sangat kot tak boleh berdiri lama sangat ni. straight seminggu ni aku berdiri je buat kerja. pagi sampai petang. macam ni rupanya perasaan operator buat kerja berdiri. huhu. yang penting apesal kaki kiri je berdenyut.

Fikir punya fikir, OK. baru teringat satu peristiwa perit jadi kat kaki aku.

=================================================
Pagi Khamis 1 Aug lepas, aku buat kerja macam biasa sebagai buruh kasar. masa nak pasang penutup pintu mesin, aku terlepas dari tangan. pintu tu sekeping besi bersaiz lebih kurang 50x50 cm dan agak berat untuk gadis macam aku ni pegang sorang-sorang. dah la terlepas, kaki ade kat bawah mesin. ZASSS! hentam dua-dua belah kaki aku. Tahan. konon takde ape-ape sebab yang penting tak ade orang nampak. huhu. angkat balik, pasang balik. kali ni kononnye lebih berhati-hati. ZASSS!!! sebelah kaki kena. lagi perit sebab kena kat jari kaki paling kecil. T_T nasib baik sekejap je sakit tu.

"ko buat ape tu Huda?"
"aku nak pasang pintu ni ha..."
"ooo. OK. ingat ko nak jahanamkan mesin aku. teruk sangat bunyinye"

aih. blah cenggitu je? ingat nak tolong. brrrr... nasib ade sorang lain datang tolong pasang. phew, berpeluh gak celah ketiak.

=================================================

lambat betul perasaan sakit ni keluar. huhuhu... tapi nasib baik tak ade ape-ape pun. setakat sakit sikit, balik buka puasa, sihat la dia. hahahaha.. harap-harap tak ade long-term effect la nanti yeh.

kbai

signature2

Wednesday, 31 July 2013

Bismillaahirrahmaanirrahiim

KHAS BUAT MEREKA YANG BERGELAR IBUBAPA & ADIK BERADIK

jadikan ianya sebagai iktibar

"SAYA MAHU JADI TELEVISYEN"

Seorang guru wanita sedang menyemak satu persatu karangan anak muridnya. Sewaktu melihat satu karangan yang ditulis oleh seorang pelajarnya, dia menjadi sangat emosi dan setelah melihat nama di muka hadapan buku itu, dia menangis teresak-esak. Lalu ditanya suaminya

"kenapa menangis ni?"

"Lihatlah karangan budak ni"

Suaminya pun membaca dengan penuh khusyuk

Jadikan Saya Sebuah Televisyen

"Oh Tuhan, malam ini saya ingin meminta kepada Mu sesuatu yang sangat istimewa. Jadikan saya sebuat televisyen. saya ingin mengambil kedudukan televisyen. menikmati kehidupan sebagaimana peti televisyen di rumah saya. Saya akan memiliki 'tempat' tersendiri dalam hati keluarga sehingga mampu menjadikan keluarga sentiasa berada di sekeliling saya. saya akan diberi perhatian serius ketika bercakap. Saya ingin menerima penjagaan yang sama seperti televisyen. Ayah akan menemui saya setiap kali ayah pulang dari tempat kerja walaupun keletihan. ibu pula akan sama-sama saya saat saya sedih dan kecewa, bukan mengabaikan seperti sekarang. Seterusnya, saya mahu abang dan kakak berusaha memperuntukkan masa untuk bersama-sama dengan saya. saya mahu merasakan bahawa keluarga sanggup mengenepikan kepentingan lain untuk meluangkan waktu bersama-sama saya. Akhirnya jadikan saya mampu membuat semua individu yang saya sayang itu merasa gembira dan saya menghiburkan mereka. Tuhan, saya tidak meminta lebih dari itu. Saya hanya mahu hidup seperti televisyen pada setiap masa."

Selesai suaminya membaca esei tersebut, suaminya berkata "Kasihannya, anak ini miskin kasih sayang. Ibu bapanya terlalu teruk!"

Mendengar itu, tangisan si isteri semakin kuat. "Abang, itu karangan anak kita!"

.....-=-=-=-=-=-=-=-....
Wallahualam bissawab. setiap orang ada pandangan dari sudut perspektif yang berbeza & tersendiri. sendiri mahu fikir. kadang2 kita rasa kita dah cuba bagi yang terbaik, tapi orang lain tak rasa macam tu. kadang2 kita sebenarnya dah dapat yang terbaik, tapi diri sendiri rasa tak cukup atau bersyukur dengan apa yang kita dah dapat. hanya menghargainya selepas ketiadaannya. mana yang baik, ambilla. mana yang buruk, tinggalakan. kahs untuk diri sendiri. kbai
signature2

Tuesday, 9 July 2013

Bismillaahirrahmaanirrahiim

Tengah dok kemas-kemas bilik (sambil mata pandang laptop, jari kat keyboard), housemate datang. sembang. layan sekejap sebab topiknya menarik. sambung pandang laoptop lepas dapat maklumat.

pot pet pot pet. ".. huda.. ade sotong. masak nak?"
"OK. simpan la buat sahur."
"banyak lagi tu..." ..pot pet pot pet...
"xmo lah sembang ngan Huda. x best"

"padan muka. baru tahu ke. hehehehe"

aku sambung "kemas bilik".

"HUDA!!!!! tolong2!!!"

apehal la.. 2-2 orang housemate aku menjerit. sotong hidup balik ke?


terima kasih housemate. hadiah Ramadhan pertama yang terindah. 

terus hilang mood beliau nak masak. hahahahahaha~~~~

signature2

Thursday, 4 July 2013

Wuh. panjang betul tajuk larian ni.

bismillahirrahmaanirrahiim

hari tu hari Ahad. 23 June 2013 aku masuk larian for charity yang dianjurkan oleh Kenny Rogers Roasters sejauh 7 kilometers. wahahaha. ni antara larian yang aku join yang paling tak syok perasaannye sebab:

1- haze.
Malaysia sedang dilanda jerebu yang teruk. aku ni pantang orang suruh lari, aku lari la. kononnye laju boleh dapat top 50, tapi tak pun. masa tu macam teruk jugak la haze pagi tu. 

2- ade kelas
lepas berlari aku terus balik rumah, siap2 masuk kelas. penat!

3- tak dapat menikmati tiket free kat Sunway Lagoon
yela. aku ade kelas. takkan nak ponteng? sungguh rugi perasaannye. T_T dah la dapat tiket free... huwaaaa

4- tak dapat medal finisher
memang la. name pun run for charity. bahahahahaha

tapi sekurang-kurangnya, aku dapat gak masuk Sunway Lagoon tu sejam sebelum tutup. berusaha sedaya upaya pergi Sunway Lagoon lepas kelas tu.


banyak betul jajan Kenny Rogers kasi weyh. 

sambil lari bawa telur. jangan kasi pecah okeh! nasib baik tracksuit aku besar. aku letak je dalam kocek seluar. sambil2 lari tu memang berharap la telur tak pecah dalam seluar. haahaa!!

2 orang belah kanan aku tu junior masa study kat UTM dulu. kecil betul dunia ni boleh terserempak ngan edorang kat sini. aku ade jumpa sorang lagi kawan, Fuad, x sempat ambil gambar ngan dia lak. haih

nah. ni je bukti yang aku dah masuk dalam Sunway Lagoon tu. hehehehehe :P
signature2

Sunday, 16 June 2013

Bismillaahirrahmaanirrahiim


  • selamat malam semua
  • selamat bermimpi indah
  • selamat tinggal Ahad
  • selamat datang Isnin
  • selamat tinggal Public Holiday
  • Selamat datang working days
  • selamat tinggal futsal
  • selamat tinggal PSP
  • selamat tinggal One Piece
  • selamat datang workaholic gangsata
  • Tadi dah mengantuk - pura-pura tidur - tak boleh tidur
  • semoga esok lebih baik daripada hari ini
  • terima kasih
  • sekian
  • Assalaamualaikum warahmatullaahi wabarakaatuh

signature2

Saturday, 8 June 2013

Bismillaahirrahmaanirrahiim

Aku ade account Dropbox. korang ade?
best gak gunanya sebab macam tak payah nak bawa pendrive ke hulu ke hilir transfer file. ala-ala letak dalam server la ni. aku yang buta IT ni pun tahu, korang mesti lagi tahu kan. hehe. bye! 
signature2

Bismillaahirrahmaanirrahiim

Asslamualaikum..

saje nak habaq ni.. esok pagi ade Mizuno Wave Run kat Putrajaya Presint 3. aku masuk 16km (argh. kenapa aku register dulu?!) esok aku post gambar ye. bai... kalau korang pun pergi gak, jumpa kat sana ye~~~
signature2

Sunday, 12 May 2013

Bismillahirrahmanirrahim

Hi semua orang. hari tu, 3 May 13 aku dapat email dari Nuffnang kata aku dapat invitation untuk tengok cerita Star Trek. wahlah. betapa gembiranya dalam hati sebab bukan dapat 1, tapi 2.

kitorang tengok cerita Star Trek kat One Utama 9 May kul 9:30 malam. since dapat 2 tiket so aku ajak kawan futsal aku yang mana seorang gadis juga untuk tonton same2. dapat spek 3D yang jenis bingkai tebal warna hitam. macam biasa la spec tu besar so aku yang bertudung ni tak de la nak selit masuk dalam tudung.




pendapat aku cerita ni aku kasi 5 star. kalau compare dengan Ironman 3, cerita ni lagi best dari Ironman 3. kenapa?

sebab Star Trek:

1- tak bosan. kurang percakapan lebih pergerakan (action)
2- gambar lebih cantik - mungkin sebab aku tengok 3D. Asik elak sana nsini je.. takut kena serpihan besi. huhu. macam2 aksi lagi ah.. phew~
3- cerita penuh tanda tanya. bila ending baru la.. oh itu.. oh ini... oh hebat!!!
4- unsur-unsur lawak yang betul-betul lawak. lagi-lagi bila si ehem2.............
5- ade banyak moral of the story - semangat setiakawan, semangat untuk berusaha bla bla bla n bla..

aku cerita panjang mungkin tak best. ape kate korang tengok sendiri~ hehe selamat menonton.

sebelum tu, TERIMA KASIH NUFFNANG. Nanti kasi tiket free lagi yer~ bye2!
signature2

Monday, 29 April 2013

Aku jarang bosan, tapi sekali bosan terus blur x tahu nak buat ape.. Korang pernah alami perkara ni? Jom kita list down benda yang boleh buat time bosan.

1- makan sorang2 tanpa menghiraukan orang lain.
Perkara ni selalu terjadi Kat aku bila aku terasa sangat lapar & bosan. Lagi best kalau dapat beli burger bakar berlapis2, makan dengan muka puas depan orang yang tengah tunggu que~ slurp~~~

2- main mercun bola & ketupat dalam bilik
Ni lagi best kalau duduk rumah flat / apartment / condo. Boleh baling ke bawah. Kalau kena tangkap tanggung sendiri.

3- kemas rumah
Kalau rumah tu dah tersedia kemas, boleh gembur2kan bagi sepah tahap gaban. Bila next time bosan boleh kemas balik..

4- berenang
Owh yang ni paling best. Kalau susah nak cari kolam renang, beli je kolam plastic boleh berendam Kat ruang tamu.

5- main ping pong tanpa henti
Disebabkan bosan, xde sape nak geng ngan kita, boleh main ngan dinding. Lagi best kalau jiran sebelah tu workaholic duduk sorang2 Kat bilik tanpa menghiraukan orang lain. Sure Kali ni kita boleh saling kenal mengenali.

6- Baca buku @ novel
Ni mungkin menambah kebosanan bagi orang yang tak suka membaca. Tapi kalau nak buatkannye menarik, Cuba Baca dari page belakang ke depan. Mesti otak celaru sikit.

7- workout
Sebenarnya x perlu pergi gym pun boleh workout Kat rumah. Contohnya peralatan ala2 dalam gym ialah tong gas, lesung batu, tangga - bagi orang yang tinggal Kat rumah 2 tingkat, n macam2 lagi lah.

8- sauna & aroma therapy
Duduk dalam bilik pasang aroma perfume. Pakai baju sejuk 8 lapis, pastu duduk bawah blanket 3 lapis. Kalau xde perfume bilik, boleh kentut berkali2 dalam blanket supaya bau tak cepat hilang.

9- buat gwiyomi
Ha. Kalau lelaki boleh pakai accessory tambahan seperti ribbon, make-up nipis. Kalau muka ganas, make-up ganas tambahan. Rare sikit. Kalau perempuan boleh minta tips Kat kak ton ye.

10- buat parti baru - PSP
Invite semua orang datang rumah. Jangan lupa beli snacks, air bergelen2. Cukup kalau rumah ade HiFi. Pasang lagu pitbull sudah. Tapi make sure undi BN 5 may ni baru boleh Party Sampai Pagi~ lariiii


Inikalilah

Bye!
posted from Bloggeroid

Wednesday, 24 April 2013

Assalamualaikum~

hui.. lama tak jenguk blog ni. wehuuu~ 
tetibe terasa nak update pun sebab ade member minta ajar dia start up blog. lepas ni dia nak jadi agent hartanah kat Putra Heights, so dia kata dia perlu iklan + network untuk mula. biasa la tu kan. aku yang blogger picisan ni pun ajar la ape yang patut. basic2 je pun. nak gempak2 memang tak dapat nak tolong la. ajar sikit2 lama2 membukit la. haha. ala, kalau dah nama engineer tu pandai2 gak la dia nak explore nanti ye dak?

hari tu ade member satu office bagi gambar Water Sports kat Puchong. nampak macam menarik, nak2 ade promotion kan sekarang ni. rase nak pergi lah. tapi kalau boleh tak mau pergi time weekend, nak ambil cuti sehari, pergi time weekday. kebarangkalian orang tak ramai tu tinggi, tambahan lak rate untuk weekdays murah la compared to weekedns. hehe. 

aku tak tahu best ke tak, tapi menurut kata member punya member punya member - BEST. korang check out sendiri kat website dia lah Asian Water Sports Village kan. aku nak cerita panjang, aku bukan pernah pergi pun. hehu~ ade sesape pernah pergi? cite la sikit pengalamannye...

dah la tu kan. aku ni nak singgah sekejap je pun. nanti kirim salam kat kawan sebelah ye. bye bye bicycle~!


signature2

Thursday, 7 March 2013

Gigil kerana gigih untuk secebis suapan
Kau kata kita buat perniagaan
Bukan kebajikan
Tapi aku perhatikan
Atau mungkin perasaan
Kami yang melaksanakan
Dan kau niagakan
Tanpa sebarang penghargaan
Kertas kerja jadi ukuran
Tak kira malam pagi masa dikorbankan
Kau persetankan
Kami hanya diamkan
Kau ambil kesempatan
Bukan takut atau segan
Cuma tak mahu menambah lawan
Tak apa, kami ada kekuatan
Semoga setimpal Allah balaskan
Semoga doa-doa kami Allah makbulkan
posted from Bloggeroid

Sunday, 3 March 2013

Date: 3 March 2013
Venue: Stadium Nasional Bukit Jalil


Gambar dekat starting point. Spotlight tu dah macam UFO lak ghoman eh. kekadang macam bom meletus ade gak.. ade gak la rupe planet marikh yang boleh nampak direct dari Malaysia ni kan. hehe. ape saje lah. yang penting tangkap guna phone je memang cenggitu la kan...


Alhamdulillah. pulun lari dapat gak medal. aku punye yang kaler silver tu. yang lagi 3 bronze tu kawan-kawan aku punya. lain sikit sebab aku masuk kategori 10km, deorang 5km. nak masuk 5km same2 tapi aku dah jual bib 5km aku dulu. kononnya 3hb ade sukan komuniti Petronas dan aku join sekaki. tapi PRU ambil dewan untuk mesyuarat tergempar katenye. kebetulan pulak ade orang nak let go bib 10km dia dengan harga rm50, aku beli je la. ade hikmahnye semua ini kan. 

Brooks ni event marathon pertama untuk tahun 2013 yang aku participate. bila buka FB, ramai pulak kengkawan yang join. huh. next run setakat ni yang dah confirm - Standard Charted KL. sesiapa yang join, jumpa di sanaaaaaa. lalalalalalala~~~

signature2

Monday, 18 February 2013

Satu cerita untuk semua orang..

Anak: Ayah...ayah.. boleh Amin tanya satu soalan?

Ayah: Hmmm....nak tanya apa?

Anak: Ayah...berapa pendapatan ayah sejam di pejabat?

Ayah: Itu bukan urusan kamu, buat apa sibuk-sibuk nak tanya? Si ayah mula menengking.

Anak: Amin saja nak tahu… ayah... Tolonglah beritahu berapa pendapatan ayah sejam di pejabat? Si anak mula merayu pada ayahnya.

Ayah: 20 ringgit sejam.. Kenapa nak tahu? Jerkah ayahnya lagi.

Anak: Oh..20 ringgit.. Amin menundukkan mukanya.

Anak: Ayah.. boleh tak bagi Amin pinjam 10 ringgit dari ayah?

Si ayah mula menjadi berang dan berkata, "Oh, itu ke sebabnya kamu tanya pasal pendapatan ayah? Kamu nak buat apa dengan duit tu? Mintak sampai 10 ringgit? Nak beli mainan lagi?? Ayah penat-penat kerja cari duit, kamu senang-senang nak membazir ya.. Sudah, pergi masuk bilik.. tidur! Dah pukul berapa nih...!!" Si anak itu terdiam dan perlahan-lahan dia kembali ke biliknya. Si ayah duduk di sofa sambil memikirkan mengapa anaknya yang sekecil itu meminta duit sampai 10 ringgit.

Kira-kira 2 jam kemudian, ayah kembali tenang dan terfikir kemungkinan besar anaknya benar-benar memerlukan duit untuk keperluan di sekolah kerana anaknya tak pernah meminta wang sebegitu banyak sebelum ini. Dengan perasaan bersalah, si ayah melangkah menuju ke bilik anaknya.Didapati anaknya masih belum tidur.

"Kamu benar-benar perlukan 10 ringgit? Nah.. ambil ni" Si ayah mengeluarkan sekeping duit kaler merah. Si anak itu segera bangun dan tersenyum girang. "Terima kasih banyaklah ayah!" Lalu dia mengangkat bantalnya dan mengeluarkan sekeping nota 10 ringgit yang sudah renyuk terhimpit oleh bantal. Bila ternampak duit itu, si ayah kembali berang. "Kenapa kamu mintak duit lagi sedangkan kamu dah ada duit sebanyak itu?? Dan dari mana kamu dapat duit tu??" Amin tunduk... tak berani dia merenung ayahnya.

Sambil menggenggam kemas duit itu, dia menerangkan....."Duit ni Amin kumpul dari belanja sekolah yang ayah bagi hari-hari. Amin minta lagi 10 ringgit kat ayah sebab Amin tak cukup duit..." "Tak cukup duit nak beli apa??"Jerkah ayahnya lagi. "Ayah.... sekarang Amin dah ada 20 ringgit.. Nah..ayah ambil duit ni. Amin nak beli sejam dari masa ayah di pejabat tu. Amin nak ayah balik kerja awal esok. Amin rindu nak makan malam dengan ayah.." Jelas Amin tanpa memandang wajah ayahnya..

Saturday, 10 November 2012

Amazing Trails of the Thrill Seekers 2012
Venue: Selangor
Date: 3 November 2012
Organizer / sponsored by: Tribe Toyota

On 3rd Oct 2012, i got an email from Tribe Toyota Team inviting me for a participation on Toyota Thrill Seekers 2012. This year is different from the previous years which is they have 2 types of game (twice the fun!); online game and on-ground event. The main elements of the games are SPEED, BALANCE, MENTAL and STAMINA.


the categories

I didn't wait any longer and form a tribe of 4 and play the online game. For the online game, there are 3 times of trials and of course we need to get the highest marks to win. i don't have much knowledge on the helicopter and parachute so I didn't win :(

Move on 3rd November, the main event that i awaits for - the on-ground event! early in the morning at 7:15am we gathered at UMW Toyota Motor Sdn Bhd Head Office, have our mission kit and breakfast. As usual I was late and my team members did't get their meal properly. (I'm sorry!)

We have a briefing for the event. total participators are 27 tribes and we divided into 4 groups to move on 4 different places as per the event categories. For each challenges, only 2 persons from each team can play, while other 2 will go for code hunt.


The participants



lets rock and roll!!

We are in group no 1 team 8. first mission is Speed, the challenge is ATV Challenge at ATV Ezzyride, Jalan Kampung Lombong, Shah Alam.



My team members - strategies.. strategies..

Neng (with helmet) -  before her turn
a guy who ride an ATV without brake. almost got near miss =.='
The Speed warriors!
The code hunters
makan (again) time

Second challenge was the Balance. we moved to SkyTrex Adventure Park, Taman Pertanian Malaysia, Bukit Cahaya Seri Alam. 

The Balance warriors!

The challenge is to bring 300ml of rice during the course. We have to climb the leader of 17m, walk on a piece of board, flying fox, walk on the hanging pipes, flying fox again and some other extremely interesting experience that I ever had. phew. Alhamdulillah thanks Allah that the weather was nice so that we could play those games!

this is high! my hands tired in the middle of the climb. 45 sec for me 

the most scary point. feel like peeing..

we can run here..

where the time taken for the challenge

The third challenge, we have to move to new UMW Toyota Motor Body & Paint Center at Klang, Selangor. we decided to solve 6 puzzles as we could get half of time as the bonus. 

asking a question..

last challenge, break the ice to retrieve 5 chips at Snowalk, i-City, Shah Alam. The ice cube is about 5 inch thick i guess and we just provided with a small hammer (they call it big hammer. sigh) to break it out with a hungry stomach and very cool environment! phew. my thumb getting bigger after that.


the code hunters

Now it comes to fill our stomach with something good and get to know who wins the challenges! we heading back to Head Office and..



..where the fat came from.. like a girl starving for a week..

Fried rice, mushroom spaghetti, lamb, broccoli, sambal sotong, fried chicken - all-in-a-plate

mushroom soup, desserts, cucumber juice

And... here we go~~~

the winner for SPEED CATEGORY is us! AWESOME!!!!





feel like we win the new Toyota Prius C car!



Whatever the challenge provided, we finished it great! We having not just a lot of fun together but is was a great experience that we never had before. And the best part is - they all F.O.C.! wow~ be a Toyota owner and you'll get this opportunity. haha!


click here for more picture and news. See you next year!!! Thank you Toyota!

signature2
Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *