#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Tuesday 29 September 2009

ingin

tadi, aku di tag kat FB. salah satu soalannye ialah

23) saya betul2 inginkan

masa jawab soalan ni, aku sangat teringinkan

1) rumah. bukan calang2 rumah. aku nak rumah banglo, yang diperbuat dari kayu meranti atau cengal yang berkualiti tinggi. pastu ada sungai mengalir jernih kat depan rumah, dalam sikit ye, siap pakej air terjun sekali. keliling rumah pulak, ade pokok buah2an esp mangga ke, pisang ke, tembikai ker, rambutan ker. ape2 je lah. pastu, nak menarik lagi, letak la bunga misai kucing ker, bunga mawar ker, bunga tahi ayam pun buleh~ huhu. kalau duk rumah, boleh dengar bunyi burung berkicau, takde asap kereta ape lagi bunyi kenderaan kan. kalo ade pon, bunyi moto sendiri la. huhu. hurm, pastu pagi2 ada kabus. pehhh~! tak perlu kipas apetah lagi aircond. but the electricity n piping system must not be ignored la. hehehe. seronoknye berangan~!

2) meguasai bahasa2 yang ada seluruh dunia. adoi, Bahasa Melayu ngan Bahasa Inggeris ko pon berterabur, ade hati plak kan nak 'kuasai' semua bahasa. memang tak sedar diri la.

3) menurut Mahadir Lokman, cara kita nak kuasai sesutau bahasa, kita perlu berada sendiri di tempat orang menggunakan bahasa tersebut. maknanya, aku mahu menjelajah! ye! aku mahu menjelajah ke serata tempat. oi, Selangor pon tak abes jalan, nak gi serata tempat. piirah!

4) aku ingin semua di atas tercapai. :D
myself

2 comments:

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *