#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Tuesday 29 September 2009

Mr Brain

yeye. dah abes tonton drama best; Mr. Brain. dilakonkan oleh pelakon kegemaran aku: Takuya Kimura dan Mizushima Hiro desu~! banyak pengajaran yang aku dapat dari cerita ni. salah satunya aku dah tulis disini

yang ke2, apabila seseorang itu berbohong, secara fizikalnya dia akan menoleh ke belah kanan atas. cuba berbohong dan rakamkannya. huhu. (aku telah buatnye pagi tadi. hehe)

ke3, selalulah bermain permainan minda. ini baik untuk perkembangan otak.

ke4, ada 2 jenis senyuman. yang pertama, apabila kita gembira atau geli hati, bahagian depan jantung kita akan bergetar, dan mengawal pergerakan otot di muka. maka itu adalah senyuman ikhlas. sekiranya kita buat2 senyum atau bahagian frontal mengalami masalah, maka senyuman itu di'arah'kan oleh otak kepada otot di muka supaya menarik kulit muka seolah2 kita sedang senyum.

cuba lakukan ini sambil tersenyum:
kita adalah kawan baik. aku harap kau dapat tolong aku. kalau kau khianati aku, aku akan bunuh kau.
anda akan dapat rasakan berlaku percanggahan diantara kesemulajadian otot muka dan arahan dari otak.

ke5, membuatkan aku berkobar2 nak sambung master. hurm. sumber inspirasi. maksud aku bukan Takuya atau Mizushima, tapi jalan cerita ni ye. huhuhu (ade sikit sebenarnye. isk2)

ke6, banyakkan makan pisang.

ke7, tontonlah sendiri drama ini. segala masalah akan dapat diselesaikan sekiranya otak kita berkembang dengan baik. terima kasih~

aaahh~ rasa nak tonton lagi sekali. oh ya, cerita ni ala2 cerita CSI tapi versi berteknologi canggih menyebabkan aku berkata "WOW~! hebat! sugoi desu ne~ omoshiroi!" dan berhumor sambil mengikhlaskan senyuman dibibir. wew~.
myself

5 comments:

  1. pergh, rupanya ko tgk gak citer ni. aku tinggal episode last tak tengok lagi. papepun, citer ni best. dah tengok citer bambino?

    ReplyDelete
  2. haah. sangat best kan? teruskan untuk tengok. hehe :18

    bambino? blom.. best gek eks? nanti aku cari :19

    ReplyDelete
  3. best2. hehe


    a'ah bambino memang best citernya. citer pasal chef. Pelakon utamanya Matsumoto Jun. Memang insaf tengok citer tu.

    ReplyDelete
  4. aku tau Matsujun berlakon tapi tak tengok lagi. nanti2 aku tgk. hehe tengs~ :01

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *