#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Tuesday 22 September 2009

malang tak berbau

semalam, cuaca sangat panas. semasa perjalanan ke kl aku bace paper Metro (lagi) dalam kereta. muka depannya mengisahkan tentang seorang abang yang berusia tujuh tahun menjerit2 meminta kereta yang menyeret adiknya, 5 tahun untuk berhenti. aku dapat membayangkan betapa tragis dan sedihnya kejadian tu. yelah, melihat seseorang di'bunuh' di depan mata walaupun perkara itu boleh diklasifikasikan sebagai 'tak sengaja' oleh pemandu tu. kemudian, aku berbual dengan adik aku tentangnya, sambil aku duduk menghadap kanan jalanraya. ketika itu, ayah memandu perlahan di lorong tengah sebab lampu isyarat dah merah dan dari jauh ayah dah start brek. tiba-tiba aku terdengar 'streeeeecccchhhh......... streeeeeeeeccccchhhh'

'eh! eh! eh!' tu je yang aku mampu cakap smbil menunding ke arah kereta Merce yang meluncur laju di sebelah kanan jalan. BOM! Mercedes itu telah melanggar pungkok Saga baru di depannya. Saga baru tu melantun kedepan (sikit, tapi nampak la terhenjut. huhu) . kebetulan ayah aku yang memandu perlahan itu telah memberi ruang kepada Saga baru itu untuk beralih ke kiri jalan. aku dapat lihat betapa pemandu Merce itu (rupa dia ala2 Mamak) kelihatan sangat cuak. muka macam nak muntah jer. kalo toreh pisau kat muka konpom takde darah yang mengalir. lawak sangat muka dia(walaupon kesian bila mengira2 kerugian yang bakal dia tanggung). orang sebelah dia, muka cam Cina. rilex jer. letak tangan kat belakang kepala sambil menoleh ke arah kami seolah2 tiada apa yang berlaku kepada mereka. ape yang aku perhatikan, mereka dalam Merce tu nak g beraya kot. 2-2 pakai baju Melayu. huhu
hairan tetapi benar. Saga tadi hanya calar tetapi Merce tersebut pecah di cermin. bumper jatuh sikit. boleh tahan kereta Malaysia ni.

myself

2 comments:

  1. MALAYSIA BOLEH MAAAA..hehehe :)

    ReplyDelete
  2. yes yes~ hehehe belilah barangan buatan Malaysia
    belum cuba belum tahu, sudah cuba pasti mahu :15

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *