#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Saturday 27 February 2010

kenyang

P
agi yang indah. aku bersiap2 untuk ke tasik titiwangsa. hari ni, tujuannya berbeza dari biasa. bukan untuk berlari, tetapi untuk menderma darah. oh ya, sebagai persiapan untuk menderma darah, kita harus tidur secukupnya; iaitu sekurang2nya 6 jam. tak lupa juga sebelum menderma kita hendaklah makan sekenyangnya. yay~ maka aku mulakan hari aku dengan sebungkus nasi lemak.

sampai saja di kaunter pendaftaran, aku menjalankan prosedur biasa untuk menderma. isi borang, timbang berat dan memeriksa tahap ketumpatan darah. aku telah gagal di situ. -> ketumpatan darah rendah. walaupon berat aku turun 2 kg, namun huh! sungguh kuciwa tak dapat menderma.

bersama perasaan kuciwa itu, aku pulang ke rumah lantas membuka peti ais. ku korek aiskrim mat kool perisa vanila ber lava coklat satu mangkuk besar. makan sepuasnya. kuciwa ku tak hilang lagi. aku tambah lagi semangkuk besar. lantas ada suara garau berpesan

huda, ko makan aiskerim dua mangkuk tu, sama jer ko makan nasik sepinggan. baek makan nasik!

baiklah. aku tak jadi sambung mangkuk yang ke3. aku bersiap2 diri ke S Alam. ade jamuan makan di sana

di S Alam, aku telah menyebat
  1. sepinggan nasi ayam
  2. TIGA jenis kek : cheese beralmond, coklat cheese, lagi satu aku tak ingat. tapi ada unsur coklat.
  3. sepinggan rojak
  4. beberapa batang satay ayam dan daging
  5. sepinggan roti jala
  6. jajan -> keropok goreng, biskut bantal, gula2
  7. buahan -> jambu batu + pisang
  8. op kos air sirap dan air oren. <- baca: unsur gula didalamnya.


burrrp! ops..mintak maaf~ Alhamdulillah. sudah kenyang, sila pulang ke pangkal jalan Gombak.

di Gombak, cucu2 ibu dan ayah aku datang melawat.
Huda, pergi bawak budak 2 orang ni makan kepsi. jangan lupa bawak balik ayam spicy utk kitorang~
okes! lets go babeh. alkisahnya, bila kanak2 tak abes makan, maka orang yang lebih tua harus menghabiskannye. dan aku adalah orang yang paling tua antara mereka berdua. sekali lagi ayam goreng kepsi perasa original masuk kedalam perut melaui mulut dan esofagus aku.

balik rumah, tatkala semua orang menjamah dengan rakusnya ayam spicy itu, aku terjamah seketul lagi. oh, tidak~!!!!

pengajaran untuk hari ini

BERHENTI MAKAN SEBELUM KENYANG

dan hari isnin, aku WAJIB berlari di tasik titiwangsa dengan lebih banyak lap daripada biasa! 
yosh! berusaha Huda!
myself

3 comments:

  1. uiyoo manyak nye makan :)
    btw dah add anda di blog jejak epix :)

    ReplyDelete
  2. hebat kan~ toink2!
    tengs epix~ akan ku jejak balik blog mu. hehe

    ReplyDelete
  3. kahkahkahhhh!!
    BEST !!!
    bak sini sket semangat makan Huda tu, topap sket slera imma nih! :D

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *