#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Friday 25 June 2010

Cuti-cuti Malaysia Sarawak #7

Assalamualaikum dan salam sejahtera. okay i janji ini yang terakhir. risau pulak  nanti si Aleen flag blog aku. hahaha.

ade satu hari yang agak bosan, aku jalan-jalan sorang-sorang kat muzium. lepas tu salah satu muzium neh kalo nak masuk kene bayar. aku pon usha la, adult = RM4. alamak, aku ni bukan seorang yang berjiwa seni nak tengok mende-mende kat muzium neh. tapi alang-alang dah sampai kan, so aku pon tekad la untuk melihat-lihat.

mula-mula aku berpura-pura tanya Cina yang jage kaunter tu 

"nak masuk kene bayar ker?"

"haah, student RM1 jer. tengok itu fosil kat atas."

aku diam. aku pusing-pusing lobby berkira-kira nak masuk ke tak. takpelah apelah sangat RM4 kan. so aku pon keluarkanla 4 keping RM1.

"eh, student RM1 saja"

"err..saya takde student card" <- penipu besar aku neh. aku bukan student sah2 takde student card ^^

"takpa..takpa.. RM1 saja"

oh, aku sangat bersyukur. nasib baik aku masih berupa seperti student. aku check resit; bertulis

"Secondary School Student/
Children below 12 years:
RM1.00 per entry"

hihihihi~ tapi itu sudah melampau. aku bukan budak sekolah lagi.. sob sob. tak mengapalah. kejujuran hatimu itu ku maafkan kihkih. tu jerlah. nak upload gambar fossil tapi malas. bole kan~ bubbye..
signature2

4 comments:

  1. errr...mee kolok dah abes. heheheheh ;P

    ReplyDelete
  2. hahaha...huda mmg sgt kecil ke? budak sekolah? cute giler. hehehe

    ReplyDelete
  3. oh tidak chybee~ jangan tertipu..badan saye amatlah besar. hihihi

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *