#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Saturday 19 June 2010

Cuti-cuti Malaysia Sarawak #1

Assalamualaikum semua. seminggu yang lepas aku tak online sebab aku berada jauh dari laptop. bajet ade orang rindu kat aku ar plak. haha. aku gi Sarawak. saje jalan-jalan ngan family memandangkan adik aku tengah cuti pertengahan semester. pelik kah? tak de ape yang pelik. adik aku belajar kat kolej swasta. oke. fullstop.

kami naek Air Asia - Everyone Can Fly, eh sempat promote plak. sampai je kat Kuching, ade orang jemput. dia bawak kitorang gi satu tempat. namenye Satok - untuk makan. yay

kat situ kitorang makan mee yang diberi nama mee kolok. 


cuba tengok rupa mee kolok neh. meenya halus2. sup pula diasingkan. aku ni bukan reti makan, jadi aku campur jer semua sup ngan kicap dgn mee tuh. hehe. rasanye? sedap! *aku ni tolak batu ngan kayu jer. hehehe

okay, perut kenyang suka hati. mari jalan-jalan ke Dewan Bandaraya Kuching Selatan.




ianya ala-ala muzium sebenarnye. kat sini boleh la tengok sejarah negeri Sarawak.


nama tempat neh Waterfront. ini ialah Sungai Sarawak. yang kiri atas tu, Astana. kat belakang bangunan tu ade taman orkid. nanti aku cite pasal taman orkid tu. sebelahnye Bangunan Dewan Undangan Negeri Sarawak. kalau nak ke sana boleh naik bot cam gambar bawah sebelah kiri tu. kos 50sen sehala. kalau malam mahal sket. rm1 kot. hehe. lupa dah. tapi takde ciri keselamatan cam life jacket la. jadi aku tak berpeluang nak naik bot tu sebab mak aku tak bagi. huhu



sampai sini je lah. malamnye kitorang makan kat kedai makan, Topspot. memang top la tempat tu. ramai betul orang. ia adalah deretan kedai makan kat tingkat 5. tingkat 4 dan ke bawah hanyalah tempat parking. 

itu sahaja. bubbye~





signature2

10 comments:

  1. teringat nasi ayam penyet sarawak.. mmg best

    ReplyDelete
  2. pergh!nyentap camnih!mencik aku tgk gambau org jenjln neh.panasss je ati dbwatnye.miahaha
    plan nk ke bandung ujung taun ni da la kensel.cis!
    nk flag ah blog neh. :P

    ReplyDelete
  3. meo, hehe.. suke eks name kolok ;P

    sop; ea ker? tak terasa nak try pulak. huhu ingatkan same ngan kat smnnjung ;)

    aleen; uiks, ko benci aku cenggituh skali? sampai ati ko eks. ko pny bandung plan kensel sbb ko tak ajak aku ;P

    ReplyDelete
  4. perghhhhhhhhh mee kolok,sedap tuh

    betol la tuh campor ngn sup smua..hahah

    kalu makan nasik ayam penyet lagi sedap

    ReplyDelete
  5. Best ke mee kolok? Selalu tgk tp x penah mkn..

    ReplyDelete
  6. Best ke mee kolok? Selalu tgk tp x penah mkn..

    ReplyDelete
  7. rutikeben; memang sedap. rase nak order 2, tapi perut dah kenyang. hehe.
    menyesal tak order nasi ayam penyet. huwawawawaaaa

    whoopz; best! sedap woo. cubelah. hehe

    ReplyDelete
  8. a'a sedap..tp tuh mcm tak bape nk jd je mee die..ngeeeee

    slalu yg mee tuh gelap ckit..

    ReplyDelete
  9. ea ker? tengok orang yang buat kot~ hihihihi

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *