#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Friday 2 August 2013

Rahsia Murahkan Rezeki

Bismillaahirrahmaanirrahiim

Rasulullah SAW pernah bersabda:
"Sedekahkanlah Al-Fatihah kepada kedua ibu bapa mu setiap pagi (samada mereka masih hidup ataupun telah tiada). Nescaya pintu rezeki akan terbuka luas buatmu"

"Tidak akan terputus rezeki seorang anak itu selagi dia tidak meniggalkan doanya kepada kedua orang tuanya dalam sehari"

janganlah sesekali kita meniggalkan doa kepada kedua ibu bapa (baik yang hidup mahupun yang sudah tiada). Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang tidak putus-putus berdoa kepada kedua ibu bapa (samada yang masih hidup ataupun telah tiada). Ingatlah bahawa keredhaan ibu bapa itu ialah keredhaan Allah SWT

Semasa kita berdoa, hendaklah kita berdoa dengan bersungguh-sungguhsambil menadah tangan dan membayangkan wajah kedua-dua ibu bapa kita. mereka yang lupa berdoa kepada kedua orang tua, akan disempitkan rezeki oleh Allah SWT atau tiada keberkatan dalam rezeki atau harta mereka.

Rezeki bukan sahaja datang dalam bentuk wang ringgit semata-mata, tetapi segala nikmat yang kita dapat dari Allah seperti makanan, kesihatan, kasih sayang, ilmu dan sebagainya.

Rezeki yang datang dari Allah kepada kita bukan kerana adanya sijil ijazah, Master atau PhD tetapi dengan hati yang tulus ikhlas yang berdoa untuk ibu dan bapa kita.

"Ya Allah ya Tuhan kami, ampunkanlah doa kami dan dosa kedua-dua ibu bapa kami. berkatilah mereka, sihatkanlah mereka, murahkanlah rezeki mereka, panjangkanlah usia mereka, juhilah mereka dari azab bahaya, lindungilah mereka, tempatkanlah mereka dikalangan orang-orang yang beriman dan Engkau kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihani kami sewaktu kecil. Amiin ya Rabbal 'alamiin."
signature2

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *