#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Saturday 17 August 2013

Bila raya, makan tak ingat dunia

Bismillaahirrahmaanirrahim

Selamat Hari Raya semua. Dah masuk keje? Aku belum masuk sebab cuti sampai esok. Huhu. Bila duduk rumah, eh silap. Bila cuti macam-macam la agendanya. Keluar tengok wayang la, beraya memang sakan habis. Habis semua makanan aku sebat. Aiseh. Rosak diet aku. 

Semalam pergi rumah member sekolah rendah merangkap kawan sepermainan masa zaman comel-comot dulu. Hehe. Kononnye ramai la nak datang rumah dia, sekali yang sampai 2-3 kerat je? Adeh. Memandangkan aku ni ketua rombongan, jadi aku la bertanggungjawab makan lebih banyak. Ade la dalam 5-6 round tambah pinggan! Meletop perut.

Bila balik rumah, perut kenyang mata berat tapi 1 masalah - kawasan rumah blackout la pulak. Ape pun tak boleh buat. Handphone battery dah kong, pun tak guna gak. So pura-pura tido je la kan. Alkisahnya nyamuk suka bebenor rumah blackout - diorang pulak buat party. Ape lagi, sapu krim ajaib "nobite lotion". Alhamdulillah nyamuk tak berani dekat. Lepas sapu losyen, tutup telinga (sebab nyamuk serang bahagian muka) lalu tido. Panas? Lantak la. Hehehe


Ha tu dia... Losyen penghalau nyamuk. Kelas kau jah! Kensel adhock party nyamuk kat bilik aku. Miahahahaha!!!

Hari ni lak macam-macam gak aku sebat. Tengahari pergi kenduri kawen jiran tetangga. Makan cover baik punya sebab waras fikir malam nak makan lagi kat rumah makcik. Tapi sayang, bila sampai rumah makcik petang tadi, semuanya pun lupa!


Dari jauh aku dah bau kambing golek masak madu. Aduss boleh pulak aku bantai 2 pinggan penuh! Ini baru side menu, main dish nasi tomato tak timbang lagi berapa kilo aku telan. 

Masih tak sedar diri badan dah macam tong drum, balik dari rumah makcik, aku singgah rumah kawan secomot-secomel masa zaman kanak-kanak rebina dulu. Dapat pulak dia hidang mee goreng, kuey teow goreng & keropok goreng. Macam biasa la kan, semua aku sebat. 

La ni, dah tak boleh tido. Rase-rasenye esok berat badan aku naik berapa kilo eh?

Ps: Mata dah mengantok tapi tak boleh tido. Jom kira bulu teddy bear!

Pss: first time update blog guna phone & ambil gambar snap terus tulis blog kat phone  

Psss: kbai!

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *