#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Sunday 1 March 2020

It's Rider, Not Bike

Bismillahirrahmaanirrahiim
Assalamualaikum WBT | Selamat sejahtera

Semalam aku ada cerita tentang seorang lelaki dari Germany yang buat solo touring ni kan, so hari ni nak sambung ceritanya. Lepas aku snap gambar dia, perlahan-lahan aku dekati dia. Aku ikut je belakang dia dan tunggu masa yang sesuai nak potong dan tegur dia. Jalan waktu tu agak sempit dan kereta pula banyak. Bila kami hamper sampai ke simpang 3, yang memecahkan jalan antara Simpang Pulai dan Lojing, aku potong dia dan tegur "Hi!". dia balas "Hello. Wow you are so fast!". Aku senyum je la. Lepas tu aku cakap kat dia yang aku nak singgah BHP kat depan untuk refill air, dan dia setuju untuk berhenti sama. "You are fast, so you go first and will see you there". 

Sampai je kat BHP aku terus beli air 100+ botol besar & roti Gardenia perisa jagung. Aku keluar kiosk, lelaki tu dah sampai. Aku perasan dia ambil gambar basikal aku & basikal dia, tpai aku buat-buat tak Nampak. Lepas aku isi air 100+ dalam botol 700ml aku, ada lebihan tu aku offer kat dia. Aku suruh dia refill botol air dia, tapi semuanya penuh. Dia tanya aku boleh ke kalua dia nak gogok. aku fikir Panjang. Tak yah la. hahaha. Aku dah la tengah haus betul ni. Buruk siku aku amek balik air aku tu. hahaha. Sudahnya dia minum air tn coke dia. hehe

Aku yang kehausan ni minum la air 100+ tu dengan penuh nikmat sambal duduk. Lepas tu dia dating & tanya "can we take a photo?". Aku okay je. dia panggil ada sorang abang ni kebetulan lalu depan dia minta tolong ambilkan gambar, tapi orang tu tak perasan. Cecepat aku panggil dia so ni lah hasilnya

Dia tak berhenti puji aku kata aku laju dan aku tak rasa bangga mana pun. Ye la aku lagi impressed kat dia kot. Basikal berat, beg lagi. Climbing route. oh aku tak boleh imagine kalua aku touring sorang macam ni. Walaupun dia mula dari Brinchang, tapi bukan calang-calang jalan juga. Dia tak nak kalah "I think it is about the rider. Yes your bike is pretty awesome but for me still it is the rider, not the bike". Ye lah. aku malas nak gaduh lagi jadi aku terima je lah. Haha.

Panjang juga kitorang berborak, tapi aku ada satu masalah; aku lupa tanya nama dia. Alah, kalua aku tanya pun mesti lepas tu aku lupa dah. Hahaha. Sebelum aku gerak, dia tanya aku satu soalan akhir "Is the route ahead climbing all the way or going down?". Hehe. Aku ada dua pilihan, nak tipu atau jujur, tapi aku pilih untuk jujur saja lah, "After this we have to climb, and then going down. then another climb and down. it is repeated until Simpang Pulai". Muka dia Nampak penuh penyesalan, tapi aku harap dia kayuh la sampai Ipoh. 

Aku gerak dulu sebab aku fikir aku tak nak lama-lama & nak sampai rumah cepat-cepat. Dia masih dekat BHP. Aku tak pasti dia teruskan perjalanan atau dia tumpeng lori turun bawah. haha. Aku yang gerak dulu "faster than him" pun sampai rumah lebih kurang jam 5 petang, kalua dia kayuh sampai Ipoh aku tak pasti jam berapa dia sampai. huhu

Sekian sahaja cerita aku dan Germany tourer. Semoga dia tak menyesal apatah lagi menyerah kalah. hehe. Terima kasih!

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *