#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Sunday 29 July 2018

Dah Siap-siap Nak Kayuh Tapi

Senggugut la pulak. Subuh-subuh aku dah bangkit dari katil. Itu pun terjaga sebab azan subuh berkumandang dekat surau. Pelik jugak kenapa Alarmy aku set pada jam 5:15 pagi tak berbunyi, rupa-rupanya handphone terpadam. Tak tahu la sebab apa. Battery ada lagi separuh nyawa. 

Lepas bersiap-siap mandi dan kemas barang-barang yang nak dibawa, tiba-tiba rasa kurang selesa. Ye, senggugut sampai ke pinggang ia menangkap. Aku ni dah la memang jenis kalau datang bulan tu kadang-kadang siap ambil mc sebab tak tahan sangat. Rasa nak tercabut pinggang. Jadi aku ambil keputusan untuk menarik diri dari mengayuh hari ni. 

Bila sakit tu, baring saja lah yang mampu. Nak cuba lelap tapi tak boleh. So aku capai handphone dan mula edit beberapa keping gambar yang diambil semasa mengayuh basikal semalam. 



Ni je lah yang sempat snap. selalunya tak sempat pun nak ambil gambar kalau pergi kayuh basikal. tapi sebab hujan renyai-renyai dan ada seorang pakcik hampir tak larat nak kayuh jadi kami perlahankan rentak.

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *