#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Wednesday 25 July 2018

Cermin Mata

Aku ni bukan suka pakai cermin mata. Rasanya sejak sekolah menengah banyak kali dah buat cermin mata, lepas tu pakainye sekejap je. Rasa rimas pun ye. Cuma kalau sunglasses je yang aku selesa nak pakai.

Setiap kali aku drive waktu malam, mesti rasa sakit hati sebab mata aku ada masalah silau sebenarnye. Kadang-kadang kereta belakang berhenjut sebab lalu dekat jalan tak rata pun aku dah tak selesa. Aku rasa banyak sangat cahaya masuk dalam mata. Kalau siang hari tu aku penat, lagi la malam tu rasa tak nak drive sebab mata cepat letih & rasa mengantuk. Ada jugak aku rasa kereta belakang atau bertentangan tu pasang lampu besar padahal dia tak pasang lampu besar pun. aku je perasan sebab sakit mata.

Akibat tak tahan sangat, aku pun buat la satu spec yang khas untuk aku drive malam. Ni sebenarnya sunglasses lama yang kanta dia dah rosak teruk sebab aku tak pandai jaga. Tapi aku suka frame ni sebabnya ringan. So aku bawak pergi kedai cermin mata, dia cakap mahal sikit sebab frame aku jenis melengkung. So dia kena buat lens khas untuk mengurangkan risko aku sakit kepala pulak lepas pakai. lepas tu dia tambah tinted pulak. daripada bajet asal RM150 naik terus RM250. fikir-fikir beli je lah. yang penting aku dah makin selesa drive waktu malam. Alhamdulilah

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *