#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Monday 30 July 2018

Beli Barang

Dalam bulan April 2018 rasanya dapat voucher beli belah Guardian RM50 dua keping. Malam tadi baru ada chance nak pergi jalan-jalan tengok dan beli ape yang patut. Itu pun ada masa sebab semalam tak dapat kayuh. Kalau tak memang lagi sehari dua sebelum tarikh luput baru dapat beli barang kot. Pernah jugak voucher dah lepas tarikh pun tak ingat nak guna.

Puas la pusing depan pusing belakang, ulang balik. Tak tau apa nak ambil. Nak cukupkan RM100 punya pasal. Nak ambil barang pilihan, terlebih harga. Jadi kena pilih barang yang memang akan guna selalu tapi boleh cukup RM100 tu.

Hampir satu jam jugak la pusing. Ini yang mampu dicapai. Kebetulan Guardian tengah buat sale sampai 29 Julai, jadi Alhamdulillah rezeki sebab lebih banyak la barang yang dapat diambil. Pada mulanya aku kira memang ngam-ngam RM99.50 (50 sen tu kira burn la) tapi bila dah scan dekat kaunter, jumlah harga kurang RM5.05 pulak. Jadi aku capai je coklat m&m cair di mulut bukan di tangan, ada promosi 2 bungkus RM5.

Akak cashier tu pulak suruh ambil lagi barang utuk lebihkan RM100. Aku cakap takpe la kak, saya burn je 5 sen tu. Akak tu tak puas hati. Dia suruh beli barang lebih dari RM100. Aku cakap la dekat belakang voucher tu tulis kalau tak cukup baki tak akan dipulangkan, bukan mesti lebih RM100. Jadi akak tu pergi mendapatkan senior atau manager kedai (aku tak pasti) untuk keputusan samada aku perlu beli barang tambahan atau tidak. Aku dengar orang tu cakap "boleh je.. tak payah bagi baki la". Barulah akak cashier tu nak percaya cakap aku. Haha

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *