#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Wednesday 1 September 2010

asam garam kehidupan

Assalamualaikum kawan2..sedar tak sedar dah tiba 10 Ramadhan yang terakhir kan..selalunya bila tiba bulan puasa, mesti kita dinasihatkan untuk makan berpada2..tapi aku ni kadang2 (selalu kot..poyo je kate kadang2) sekali makan butang kemeja part perut boleh terpelanting tuu.. ade la satu hari, akak aku buat kenduri berbuka kat rumah yang dia baru pindah, aku rase aku makan sikit jer..tapi perut aku kenyang tahap tengok makanan pon boleh muntah.. maka tatkala perut kenyang, mata pun mulala berat.. pup... shut down secara sengaja...
 
sedang aku nyenyak tidur atas katil bujang anak-anak dara kakak aku, tibe2 saje ada satu suara halus berbisik;
 
Makteh, lif kat tingkat 8 rosak. bomba datang tengah betulkan lif..
hmm...
makteh tak boleh balik lagi sebab bomba tengah betulkan lif kat tingkat 8..
hmm...
 
kacau je..aku tengah sedap tido sebok cerita pasal bomba betulkan lif kat tingkat 8. dengan rasa taat atas kewajipan menunaikan solat, aku bangun dan solat Isyak dengan mata tertutup di bilik lain. selesai sahaja memberikan salam, aku memanjatkan doa kehadrat Ilahi dengan penuh harapan dan mata masih terpejam konon khusyuk la tu.. walhal entah hape yang aku baca pon aku tak pasti.. aku jeling2 sekitar bilik.. aku tengok ada seorang baby ni tido atas katil besar macam best jer.. aku baring kat sebelah, peh..memang sedap..
 
makteh mane? maktehhh...
 
makteh, lif kat tingkat 8 dah elok.. makteh boleh balik dah.. tadi bomba dah betulkan..
hmmmmmmm..ye ye..
eee..makteh dah tau ke? penat je orang bagi tau..
hmmmm...yeee...
 
 
walaupon fizikal aku kelihatan mamai, tapi otakku masih ligat berfikir
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BILE PULAK AKU TANYE PASAL LIF KAT TINGKAT 8?!
 
haih..nasib la ko kanak2 lagi..
 
*eh, aku online kat Subang lah! terima kasih Celcom Broadband.. ^^
 
signature2

2 comments:

  1. eceh,makteh ke ko?xbes2.ashu jugak yg bes.kiut plak 2.miahaha
    weh,search kat fb myelin asue,patu add.jgn xadd pulak..keji sungguh.hu3

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *