#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Friday 10 September 2010

persiapanku sehari sebelum raya

seawal 5 pagi aku bangun, capai gelas buat susu. sekali teguk sampai habis. makan sebiji kurma. minum air masak, terus sambung tido.
 
7.00 pagi, aku bersiap2, mandi, kemas2 barang, terus naik kereta menuju ke satu destinasi dengan hati yang resah. resah? ye.. baby aku no 2 sakit. dari 8hb dia terlantar. tak bergerak. macam2 usaha aku cuba buat, tapi dia still macam tu.
 
sampai je, aku terus jenguk dia. mula2 aku cek suhu dia, tinggi dari biasa. aku mampu belai2 dia. aku kol sorang doktor yang pakar la, tapi dia tak angkat phone. aku fikir dia cuti kot. yelah, esoknye nak raya kan. aku cuba fikir2, ape pasal tetibe dia boleh jatuh sakit. sebelum ni oke jer. dia senyap jer. tak nak bagi tau dia saket ape sebenarnye. tu yang buat aku resah. esok nak raya.. aku hanya mampu berdoa semoga dipermudahkan urusan.
 
then aku kol sorang abang yang aku kire boleh tolong la jugak. tapi dia pon tak angkat phone. semua orang tengah sibuk nak beraya ni. lepas tu, my 1st baby pon sakit jugak. so, aku terkejar2 la jugak ke sana ke sini..nasib baik aku ada pembantu 3 orang. takde la kelam kabut sangat.
 
lega, sebab abang tadi kol aku balik. dia kata dia boleh tolong kol sorang doktor ni. dia nak tolong, tak dapat sebab jauh. aku pon tunggu la sambil tengok2 1st baby tu kan. dalam kol 11, doktor sampai. dia chek up, oke je katenye. dia sendiri tak tau kenapa boleh jadi macam tu. jadi, aku pon buntu. macam mane ni? esok nak raya. so, doktor tu bagi aku satu option. the very last option - kite kene buat operation jugak. aduh. aku rasa tak sedap hati la pulak.
 
aku sendiri buntu. tak de option lain dah ni. masa semakin suntuk. semua orang jumpa aku; macam mana ni Huda? confident tak? aku bincang2..pertimbangkan baik buruk, akhirnya aku bersetuju untuk melakukan operation. aku pon ade gak ilmu sket2 dalam bidang ni, so aku tolong la ape yang patut..macam2 yang kitorang buat. operation ni agak complicated. kalau salah operate.....
 
masa berlalu amat pantas dampai kitorang sendiri tak sedar dah pukul 4 petang. aku tengok baby dah semakin menunjukkan tanda2 positif. pukul 6 dia dah selamat menjalani pembedahan. tapi masalahnya, kene train dulu baby tu..kalau tak, kita tak tahu pembedahan tu betul2 berjaya ke tak.. masa ni, riuh sangat. semua orang tolong aku..terharu pon ade gak..huhu
 
aku tengok jam dah pukul 7.00 malam. aku bersyukur ke hadrat Ilahi sebab dia dah boleh berjalan seperti biasa. bos aku datang, tanya khabar. 7.30 malam, segalanya berjalan dengan lancar. aku betul2 bersyukur. aku dah boleh balik kampung untuk beraya dengan hati yang tenang. sebab baby aku dah pulih.
 
agak2, siapakah baby dan doktor itu?
signature2

4 comments:

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *