#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Sunday 26 September 2010

Terasa plak aku

Assalamualaikum
 
walaupun suasana raya macam dah tak rasa sangat, tapi aku tetap nak gi beraya umah sesape yang buka lagi untuk aku melantak free.. dari pagi sampai petang aku akan pastikan perut aku sentiasa penuh dengan nasi impit, rendang ayam/daging, mee kari, mee sup dan segala makanan yang orang akan hidang kalau ade tetamu datang rumah. heaven!
 
dah seronok2 beraye tu, terkenang pulak road tax kete aku expired semalam..dah tu pulak windscreen penuh dengan bekas-bekas tampalan road tax, dan segale sticker yang aku kire lagi tua dari umur anak2 buah aku skang..aku tak paham la kenape road tax punye pelekat tu kuat sangat sampai terasa cam tangkai jering pon kalah kot?
 
jadi aku tekad lepas berjalan raye aku nak sucikan cermin tu. aku tengok jam, 7.00pm. nampak gelap jugak padang depan rumah aku ni sebab ade orang "tu" seronok main bola.. berdentum2 kete aku kene sepak ngan bola diorang..ade yang tak satu Malaysia ni nanti kang..tapi aku punya tahap kesabaran yang boleh dikatekan tinggi, aku jeling je la sambil maki hamun dalam hati..haih..tambah dosa yang sedia banyak ni..sape nak sikit?
 
tengah leka cuci-cuci, azan Magrib kat surau yang adelah 20 langkah dari umah aku. takpe2, sikit lagi..abes azan kang aku masuk la umah. orang2 gelap tadi pon tak stop main lagi..sebahagian dari pandangan mata aku ni nampak la jugak kucing jiran aku - jiran yang mane satu ntah aku pon tak tau, melintas jalan ke arah aku. dalam masa yang sama, ade la sorang hamba Allah ni berjalan kaki menuju ke surau..
 
"masuk2!! Magrib dah ni.. gi masuk dalam!" kata beliau berkali2 kepada kucing itu.
 
kemas2 barang.. kunci kete, masuk rumah..sejak bile pulak die concern pasal kucing tu sebab aku yakin tu bukan kucing dia?!!
 
ke rupa paras aku semakin mengucing ibarat gadis kucing?
 
 
 
 
 
 
grrr...meow~!!
signature2


8 comments:

  1. hahah!aku sker ayt ko ade yg tak 1 mlaysia ni kang..nmpak comel pula d ctu.meh nak kiss cket!wiiii

    ReplyDelete
  2. take ur time... setia kat blog nie :P

    ReplyDelete
  3. take ur time... setia kat blog nie :P

    ReplyDelete
  4. aleen; ceyt ko..xde mende laen ke yang ko ske? hush2...

    meo; hehe :)

    ReplyDelete
  5. part mengucing bwh skali tuh ai laik. hua hua hua..

    meooow!!!~~

    ReplyDelete
  6. buhahaha~ jiran tu kate ker huda kot =p segan nk tegur direct..

    ReplyDelete
  7. oi2,reti2 la hapdate pulak..haih!

    ReplyDelete
  8. haha..korang neh..macam2..okeyh2..akan ku cuba menghapdet blog maken berhabok neh..huhhuhuu

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *