#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Thursday 15 April 2010

HUDA TV

hari ni, tangan aku gatal-gatal google search nama sendiri. aku memang suke buat bende macam ni. bajet femes la tu. hehe

bila resultnya kluar, result pertama ialah HUDA TV. wah, tak sangka ade siaran bernama HUDA. ekekeke

alang-alang dah terjumpa, meh aku kongsikan serba sedikit pasal HUDA TV



sedutan dari websitenye berbunyi begini:

"Huda is committed to delving into the issues that concern Muslims wherever they are and also raises subjects that are important to think about and resolve in today’s complicated world."

ni adalah salah satu cara dakwah Islam. aku agak teruja bukan sebab nama siaran ni HUDA, tapi sebab aku jarang jumpa siaran yang 100% berkonsepkan Islam (selain Oasis kot). mungkin aku tak layak nak tulis macam ni sebab aku bukannye selalu tgk tv. hehe

antara program yang ditayangkan ialah:

1. Teens and Parents
2. Inevitable Journey (tentang kehidupan setelah kematian)
3. Learn Arabic
4. Let's Talk (perbincangan tentang isu-isu semasa dari perspektif Islam)
5. Misconceptions (perbincangan tentang pandangan Islam terhadap isu-isu yang sukar)
6. Family Issues
7. Moment For The Hearts
8. Even Animals Glorify
9. Islam Unveiled
10. Qur'an In Depth

oh ya, siaran ni dihostkan oleh mereka-mereka yang terkemuka, dari seluruh dunia. siaran ni pon ade boleh ditonton secara online. boleh klik kat sini kalau nak tonton.

selain daripada siaran, ade juga diletakkan artikel-artikel tentang Islam, ruang forum n macam-macam lagi lah. dengan semangat hidup untuk memberi ni, korang juga boleh download gadget ngan buku kat situ.

itu saja lah setakat ni.

renung-renungkan dan selamat beramal~
myself

5 comments:

  1. bhahahaha. ya. aku pn pernah try. dan mmg ini yg paling femes. kahkahkah.

    ReplyDelete
  2. well huda.
    bagus !
    aku tak sangke ade huda.tv.
    hehe.
    H.U.D.A die tu stands for ape ek ?

    aku nak share jgk boleh ?
    hehe.

    bile aku google name aku...
    aku jumpe...


    library.
    http://www.alia.org.au/


    hotel
    http://www.alia-hotel.com/


    airport
    http://www.amman-airport.com/


    perfume.
    http://www.amazon.com/Alia-Perfume-3-4oz-100ml-EXOTIC/dp/B002X0L55O


    hahahahha. cube search name kite lagi.
    yeah !!
    hehehehee.

    terima kasih huda.
    kerana menyedarkan aku untuk mencuba. hehe.

    ReplyDelete
  3. uii,..kagum seh. Nia TV takde ke? takleh jadi ni..hehe

    ReplyDelete
  4. huda tv??
    first time dengar ni.
    maksudnya,dia macam cenel tv eh??

    ReplyDelete
  5. huda; best kan name kite. hehehehehe

    yot; banyak betol name ko pny sinonim. H.U.D.A. bnyk kat india la. no wonder la pelawat aku ramai dari india. hehehehe

    nia, kene broadcast sendiri la jawab nye hehehe

    fikah; haah..mcm channel tv. stakat ni ade kat USA. channel 503. hehe

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *