#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Friday 9 April 2010

terasa

buka fesbuk, terasa
buka blog, terasa

terngiang2 terkenang kenang

sampai aku merasa nak tampil bekap diri

tapi aku teringat satu kesah.

Mengikut undang-undang perbuatan mencuri adalah mengambil harta orang lain dengan tujuan melarikan harta itu daripada yang
mempunyainya..
Ali mencuri sebiji gula-gula dari sebuah kedai dan terus makan tanpa membayarnya. tidak lama kemudian Ali merasa sangat bersalah lalu meminta maaf kepada tuan kedai. tuan kedai berasa sangat marah dan membawa Ali ke balai polis untuk tindakan selanjutnya. menurut undang-undang, Ali telah disabitkan kesalahan mencuri.

motif: tak kira besar mana kesalahan yag kita buat, jika dah termaktub ianya salah, maka tetap bersalah.

jadi aku biarkanlah diri aku yang terasa. mungkin ini hukuman yang setimpal untuk aku walaupun aku telah mengaku yang aku melakukan kesalahan (yang pada aku aku tak buat satu salah yang besar) tapi salah tetap salah bukan?

nota pesalah: aku tak mencuri.
myself

4 comments:

  1. betul. yang bersalah tetap bersalah. walaupun kesalahan itu boleh dimaafkan.

    ReplyDelete
  2. isk3..meh kat aku meh..citer2.huhuh

    ReplyDelete
  3. haha..nak bagi taw ker?
    kan aku dah kate, aku akan remain silent
    yang salah tetap salah
    buat ape nk bekap diri

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *