#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Wednesday 7 April 2010

bila-bila masa akan sampai juga giliran aku

bila terbaca kisah Rafiqin Darwisyi, aku terasa.

1st, bagi pihak Arwahyarham Din Beramboi dan keluarga.

2nd, diri sendiri yang masih hidup kat dunia fana nih.

bila pandang dari satu sudut, memang Rafiqin Darwisyi sangat kurang ajar. tak hormat langsung perasaan orang lain.

tapi bila aku pandang dari sudut lain, rupanya tak semua orang suka kat kita. ape yang kita buat. ape yang kita cakap.

aku ade satu tabiat buruk; MENGUMPAT DAN MENGATA

dulu kecik2 aku slalu kene sound, cakap jgn main lepas. orang tak suka. tapi bila pendam (means berubah la, xckp lepas), aku masuk ke kancah makan daging orang laen. tapi aku rase, sifat camni lagi teruk kan.

ye la, mengumpat ni kan dosanya besar.

tapi aku macam tak endah jer kat amaran dosa mengumpat.

seronok dibuai setan dok ungkit kesalahan orang laen. padahal salah sendiri tak pernah nak cermin.

aku harap, sesiapa yang pernah mengenali diri ini, maafkan aku. aku harap dan aku berdoa supaya aku segera berubah dari terus suka mengumpat. kadang-kadang, aku tak sedar aku sedang mengumpat. yelah, bende dah jadi tabiat. sifat diri.

maafkan aku.

maafkan aku.

maakan aku.
myself

2 comments:

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *