#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Thursday 19 November 2009

wahai pembaca

bila aku sudah dewasa
aku akan membalas jasa
ibu ayah tercinta
jasamu tak ku lupa
mendidik ku hingga sempurna
zaman sekolah rendah dulu, aku selalu dendangkan lagu ni.


abang: dewasa tu bila?
bila dah besar lah.
abang: besar macam mana?
tunggu besar lah! eee






ada sesuatu yang tersirat di sebalik soalan abang aku tu. bila aku meningkat ke alam remaja, baru aku sedar akan "kesilapan" aku atau apa yang abang aku cuba sampaikan kat aku.

"bila aku sudah dewasa aku akan membalas jasa"

kenapa perlu tunggu dewasa? bukan ke hari2 kita boleh membalas jasa?

contoh:
"ibu, TERIMA KASIH kerana masak makanan yang sedap2 setiap hari. sekarang ibu rehat, biar saya basuh semua pinggan mangkuk"

lihatlah, ucapan TERIMA KASIH itu adalah sesuatu yang amat berharga. ia mampu membuatkan si ibu tersenyum bangga akan anak yang di lahirkan. langsung hilang segala penat lelahnya.

TERIMA KASIH, tak semestinya dengan perkatan. di jalan raya contohnya, angkat lah tangan sekiranya kenderaan lain memberi laluan kepada kita sebagai tanda kita sedang berTERIMA KASIH. ia akan menjalinkan satu ukhuwah sesama manusia.

bukankah ia satu tindakan yang manis~ mulai sekarang, amalkanlah untuk mengucapkan TERIMA KASIH!

untuk pengetahuan anda, anda telah diTAG untuk menyertai Kempen 1 Bulan 1 Adab yang dikendalikan oleh Grup Penjejak Tamadun Dunia (GPTD). hehehe.. apa lagi? sertailah ia sekarang~ mudah saja, buat entry, letak banner, siap.

terima kasih~
myself

9 comments:

  1. ala...... tak best ar tag ko ni :-(

    ReplyDelete
  2. salam kembara huda..

    kalo ucapkan terima la kasih bole x?

    ngee..

    ReplyDelete
  3. xmo ambik la tag ni.. kan xpasal² sambil taip entri sambil nangis.. ekeke

    ReplyDelete
  4. isk, siapakah blogger misteri di atas?

    hurm.. ape salahnya nangis tu kan tanda insaf~

    hehe

    ReplyDelete
  5. ahaha.. dah lame insap sbena nih.. dulu2 agak kurang ajr skit ngan mak.. maklum la, budak2.. =)

    ReplyDelete
  6. same jer~
    hehehe
    ni pun bukan nye sopan sangat
    sekarang dah sopan kut
    hehehe

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *