#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Wednesday 18 November 2009

kisah hari itu

hari tu (minggu lepas) ada orang ajak kuar g tengok cerita 2012. so kitorang ber3 set aa hari ahad, kat Times Square, kol 2. tiba je hari yang dijanjikan, aku  rasa ade la dalam 2 lebih kitoang berjumpa n beratur nak beli tiket yang panjang nya tak payah cakap la. then ada sorang mamat bagitau yang tiket 2012 dah abes. yang tinggal hanyalah midnight, 1st row. adess. disebabkan kami bertekad nak tengok cerita tu gak, so kitorang berjalan ke Pavilion.


sampai je kat Pavi, beratur op kos la panjang berjela. tiket 2012 semuanya selling fast. tiket kol 5.45 dah abes. mula2 kitorang dok pk2 la, kalo dah sampai kaunter takde tiket nak tgk cerita ape. bila nak tgk cerita phobia 2, Panjang dah tgk. pisau cukur, Perut dah tgk. banyak la cerita2 yang deorang dah tengok. aku? satu cerita pon tak tgk lagi. hahahaha. last wayang, aku tgk setem. huh.

okeyh. sampai depan. kol 3.45 ada cukup 3 seat tapi asing2. masa2 lain dah abes tiketnya! yang tinggal pon malam. aku takleh balik malam. deorang lelaki, takpelah. dengan selambenya kitorang beli la tiket 3.45 tu dok asing2 pon asing2 la~ aku dapat seat no 1, 2nd row. panjang belakang aku. perut kat tengah 2nd row.

aku expect ceritanya dari awal sampai ke akhir, seronok lah. tapi, hampa. kebetulan orang sebelah aku tak masuk wayang, so aku gunakan kerusi kosong tu untuk letak kaki dan berbaring terus tertidur pada sejam yang pertama. dah la orang yang satu row ngan aku tu wat "wayang sendiri". isk2

bagi aku, jalan ceritanya tak best. best kat grafik nya jer. fakta sainsnya bagus digunapakai untuk menyedarkan kita tentang kedatangan hari kiamat. pada hari kiamat, salah satu tanda2 besar ialah matahari terbit di sebelah barat. betul la bila dia kata kutub utara menjadi kutub selatan akibat pergerakan teras bumi. bumi berputar pada paksinya dari barat ke timur. jika kutub utara dan kutub selatan berukar kedudukannya, maka matahari akan kelihatan terbit pada sebelah barat.

yang2 lain2 part kapal terbang, cara family tu survive, karut semata2. boleh sesat kalau cetek ilmu. hari kiamat takkan terjangka dek pemikiran manusia. takkan "tanjung harapan" di Afrika selepas kiamat~ dan yang pastinya, tiada siapa yang akan terselamat pada hari itu, walaupun dengan bahtera yang besar di pergunungan Tibet. Allahuakbar.

itu saja. renung2kan dan selamat beramal~
myself

6 comments:

  1. Fuh..siap boleh tido lagi? Hehe.

    ReplyDelete
  2. tu la..nak wat camner. sonok ape tido dalam wayang. bazir je kan. hahaha

    ReplyDelete
  3. tapi huda, dlm islam pon ade ckp,
    bencana besar alam akan tiba di mana
    1/3 manusia di dunia ni sahaja yg akan hidup,
    yg selbhnya mati. wallahualam.
    renung2kan
    ;)

    ReplyDelete
  4. manada mOvie yg logik.. nak mOvie yg logik tgk la he's just nOt into yOu..tObat tidO! sebab logik sgt..hehehe

    ReplyDelete
  5. owh ea ker?
    haha, yang tak logik ni pon asek terlelap, ni kan pulak yang logik kan..
    hek hek~

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *