#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Wednesday 29 August 2018

Kisah Hari Ahad

Hari Ahad, 21 Jan 2018 team futsal aku ada 1 day tournament. Aku sekarang team manager sebab lutut dah kiok seram nak main futsal balik. Tapi dalam masa yang sama aku nak training kayuh basikal jugak. So aku ambil inisiatif kayuh dekat kawasan rumah ajelah.

Niat hati nak kayuh dari Gombak sampai Janda Baik dan buat loop dalam tu tapi bangun lewat pula pagi tu. Lebih kurang jam 8:15 pagi baru keluar kayuh dan aku target sampai rumah sebelum jam 11. Maka cukup la kayuh sampai bawah jambatan dekat Genting Sempah, tempat cyclist berkumpul, then patah balik Gombak.

Sampai je rumah, ayah suruh masak lauk. Alamak. Aku diam je lah. Basuh basikal dulu then cepat-cepat masak. Aku buat telur dadar goreng, sayur kobis campur kacang panjang goreng dan sambal ikan bilis. Ingat nak buat sambal ikan tapi tak sempat sebab ikan baru keluar dari freezer.

Lepas bertukang kat dapur, aku terus masuk bilik dan siap2 mandi. Tengok jam dah pukul 12:30 tengahari. Lepas mandi, makan tunggu waktu zohor alang-alang dah nak masuk waktu kan. Sambil-sambil tu tengok juga update team macam mana boleh proceed ke peringkat seterusnya ke tak kan.

Lepas zohor terus gerak ke Challenger Ampang. Parking penuh sebab ada orang buat acara dekat tapak tempat letak kereta. Masa tu team futsal kitorang baru 1 game main & menang so berjaya masuk ke next stage. Tak ada grouping so memang main kalah mati dari awal pusingan.

Alhamdulillah selepas beberapa game, kami menang yaw! Tahniah kepada pasukan futsal wanita Putraria FC sebab menjuarai perlawanan futsal di Mini Karnival DSTAR Arena 2018.

Sekian terima kasih~

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *