#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Tuesday 1 October 2013

Standard Charted Kuala Lumpur Run 2013

Bismillaahirrahmaanirrahiim
Assalaamualaikuum

Pada tarikh 29 September 2013, aku dan beberapa orang lain menyertai Standard Charted Kuala Lumpur run 2013, Bertempat di Kuala Lumpur. (Ayat skema 5 markah)

Aku masuk quarter marathon je. Tak mampu nak masuk half marathon apetah lagi full marathon. Tu pun ambil kategori leisure yang mana aku diberi masa sejam setengah (kot) untuk habiskan larian. Kalau 10km kategori cruise, kena habiskan sebelum sejam. Ntah. Aku pun lupa. Haha. So basically, ada banyaaaak kategori larian hari tu. ye la, nama pun biggest event kan. 

Aku bertolak dari Dengkil kul 5:30am, ambil masa 30 minit nak sampai. Masa tu  banyak jalan dah tutup. Kebetulan ada satu simpang nak ke tempat event, secara tak sengaja aku dapat masuk kereta sebab polis tu tak sengaja alihkan kon. Hehehe. So aku dapat la parking kat Tugu Negara walaupun niat nak parking kat Dataran Merdeka tak kesampaian tapi boleh la..

Larian bermula di simpang empat berhampiran dengan Tugu Negara, Taman Botani Perdana dan lain-lain. 


10km kategori leisure mula jam 8 pagi. Aduh. Letih menunggu. Sekarang ni kat KL 8 pagi tu dah kira panas dah. Huhuhu

Jadi sementara tunggu, kita snap-snap la dulu. Selfie ke kannn..

Masa ni orang yang masuk kategori cruise je dibenarkan bergerak ke depan. 
Aku & kawan aku pun ke belakang sebab pagar jauh nun kebelakang diorang pasang. 
Masa menunggu tu syok tengok orang macam-macam ragam, aksi, gaya, saiz badan, kasut, usia, kacak.. Eh?
Diorang ni lari masa kategori cruise dah mula. Turn kitorang masuk kandang pun bermula..
Orang depan sekali tu request kalau ambil gambar masukkan muka dia. Huh
Selfie
Tunduk bawah terperasan most people sekeliling aku pakai Nike running shoe. Payah betul nak curi gambar ni. Huhu

Tu je la setakat gambar yang ada masa event sebab lepas habis event battery habis. Huwaaa tak sempat nak selfie dengan medal. 

Oh, aku ni sejaka sebelum bulan puasa memang tak bersukan dah. So catatan masa aku kali ni paling teruk la. Sobsss

Selalunya tak pernah lebih sejam setengah. Huwaaaa

Dah la. Tak nangis pun dah buruk..

Okeh. Ni je la gambar lepas event yang ade. 100 plus bagi gambar percuma kat kitorang tapi payah gila nak selfie sebab dia snap laju gila. Gambar keempat, muka kawan aku hidden. Nasib ko la kan cali. Hahaha

Oh ye, baju aku warna merah sebab mamat yang beratur depan aku, memang kaki marathon, semua orang dia panggil & tegur, bagi aku costume dia suruh pakai untuk snap picture. Agak kelam kabut kejadian masa tu tapi lawak. Adoi la..

Tu je la kot. Last but not least, gambar sendiri luar kandang. Kbai!


No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *