#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Tuesday 1 October 2013

Sony Experia Z1

Bismillaahirrahmaanirrahiim

Assalaamuaikuum

Lama tak dapat update blog semenjak aku terminate Maxis broadband hari tu. cewah. Walhal kalau tak terminate pun tak boleh guna juga. Wehu. 

Ahad, 29 September lepas penat lelah berlari 10.6km kat Kuala Lumpur organized by Standard Charted, aku bergegas pergi ke The Curve, Damansara. Aku dapat jemputan untuk Sony Experia Z1 Experience Workshop 2013. Mula-mula masa dapat jnvitation SMS ni aku teruja gak, gila ah. Aku bukan la geek sangat yang update semua jenis teknologibyang ada tapi ape yang penting aku suka barang dari Sony. Fullstop 😁

Mulanya aku memang takde idea ape yang aku akan dengar atau dapat tapi bila "kelas" bermula, baru aku tahu mereka nak bagi exposure of Sony Experia Z1 kepada kitorang dan kitorang adalah antara orang pertama yang menggunakan phone ni. 



Sony Experia Z1 - apa yang menarik?

Saiz - besar, sangat nipis! Tambahan pula ia menggunakan triluminos display. 

Pada pendapat aku phone ni dibuat untuk camera enhancement compare to other phone. Camera sensor yang sangat besar. Jom tengok ape yang menarik:

Gambar kat atas ni menunjukkan applications yang ada hanya untuk camera sahaja. 

timeshift burst
Hanya dengan 1 klik sahaja, 61 keping gambar diambil! Hebat bukan. Boleh ambil gambar orang tengah melompat-lompat atau berlari secara statik & banyak 

Ada satu application namanya info-eye. Yang mana kalau kita ambil gambar sesuatu benda, ia akan terus cari maklumat berdasarkan gambar tu. 


Ops. Yang penting internet connection kena ade la. Hehe

Selain dari gambar, text, barcode, people dan even buildings pun dia boleh cari. Heeee


Wow. Selain dari info-eye, application AR Effect pun best gak. Boleh ambil gambar animation macam mika akj kat atas nun 😌 tengah syok sendiri ambil gambar sendiri, sales person tu datang kat aku minta aku ambil gambar dia yang malu-malu

Nasib baik kacak ☺ hihi

Ape lagi ade eh? Oh. Yang ni aku rasa banyak phone lain dah ade


Okeh. Saje save the best for the last. Ni je yang aku suka sebenarnye


Phone yang aku pegang kat tangan tu, phone yang aku guna sekarang (of course Sony Experia Z1 tak launch lagi) Apa yang aku buat ialah aku install satu software dari Sony - PlayMemories Mobile, ade dalam App Store for Free.


Then aku pair kan dengan lens dari Sony. Tadaaaa


Sony Lens G. 10x Optical Zoom. Aku tanya harganya - below rm1000. Adeh. Untuk connect kat phone, just touch each other. Tapi kalau IPhone, kena turn on wifi dan masuk password manually. Dalam lens ni sendiri ade memory card. Kalau rasa janggal nak pegang benda tu je (ada snap button, zoom etc) boleh lekatkan kat phone camni


Dah macam rupa camera dah kan. 

Ape lagi? Tu je la kot. Yang penting pengalaman guna Sony Experia Z1 memang best. Boleh masuk air tu biasa. Oh ye, jangan masuk dalam air laut, takde dalam warranty. Lain-lain macam accessories, cables & specification, boleh la google eh. Hehe

Siapa yang nak beli tu silalah tuju laju-lahu ke Sony Center. Kbai!



No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *