#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Thursday 17 October 2013

Hospital hari #1

Bismillaahirrahmaanirrahiim

Assalaamualaikuum

17 Oct 2013 aku dok lepak hospital selayang. Kul 12:30 tengahari sampai ward mak aku, nurse tengah tolak katil nak pergi operation teathre. Nasib baik timing betul, ayah yang ade kat cafe pun naik ward gak masa tu. Memandangkan 19 Oct ade exam yang penting so semalam aku dok usung buku ke hulu ke hilir. Usung je. Bacenye tak pun 😅. Beg berat melampau sampai tengah2 jalan tali terputus. Huhuhu

Dalam kul 3 petang, still takde ape-ape berita dari OT. Abang ngan ayah aku balik rumah dulu, aku pergi cafe siapkan assignment (pun nak kena hantar 19 Okt). Nasib baik kawan aku yang satu group pun cuti semalam. So dia datang hospital selayang melawat aku. Bahaha

Tengah buat kerja, dalam kul 4 petang terasa nak buang air kecil. Tak tahan sangat dah. Aku pergi toilet awam kat sebelah ward area lobby. Toilet yang jenis 2-3 layer pintu baru jumpa tempat buang air. Dalam tu ade 2 bilik air, belah kiri tandas duduk, belah kanan tandas cangkung. Aku masuk je dengar suara perempuan. Halus. Aku buat tak tahu. Tandas duduk tu gelap sikit. Pintu terbuka separuh, tapi nampak la bilik air tu kosong.

Aku masuk tandas cangkung. Masih dengar suara perempuan. Meneran. Memanjang meneran. Aku buat tak tahu. Aku cuba tutup pintu, tak boleh. Ketat. Aku tendang sikit sampai boleh tutup, tak boleh lock. Tengah struggle tu, suara perempuan halus meneran masih ade. Galak. Damn. Tak boleh jadi aku cuba buka pintu, tak boleh. Menyesal paksa tutup tadi. Takde tombol nak paut! Tarik guna jari telunjuk je. 😤 lebam sikit. Nasib baik jari aku gagah!

Berjaya. Aku intai toliet duduk. Takde orang. Mana datang suara? Masa nak keluar dari toilet (pintu dalam, menuju ke kawasan sinki) suara perempuan halus yang meneran tadi ketawa. Mengejek aku. Damn. Siang-siang pun kacau orang!

Cepat-cepat cari toilet lain. Pergi la toilet kat lobby, meriah sikit walaupun takde orang, tapi pintu dua-dua lapis terbuka. Lega. Dok fikir gak, macam mana nak jaga mak aku malam ni? Adeh.

Alhamdulillaah. Takde ape-ape yang terjadi kat aku. Hehehe. Harap-harap esok lusa pun takde ape-ape.

Nak mandi. Kbai!

Katil aku. Boleh tahan gak selesa. Hehehe

Ps: doc lelaki gynae kat sini jambu-jambu. Hiks! 😍

1 comment:

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *