#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Saturday 19 October 2013

BSN Putrajaya Night Marathon 2013

Bismillaahirrahmaanirrahiim

Assalaamualaikuum

Semalam 19 Oktober 2013, sempat aku pergi Dataran Putrajaya, Presint 3. Kebetulan kakak aku free so boleh la dia jaga mal aku kejap sementara aku pergi lari-lari anak kat sana. Sebenarnya tak nak pergi, tapi kesian kat member. Beria benor dia nak lari. Hehe

Kat Selayang & KL hujan lebat so aku bawa kereta average dalam 60kmph je. Pengalaman kereta terpusing membuatkan aku phobia nak bawa laju sikit dalam hujan walaupun masa kemalangan tu aku bawa perlahan gak. Huhu. Keluar je tol MEX, hujan berhenti jadi renyai-renyai sikit. 

Sampai putrajaya setengah jam sebelum kategori 5km fun run flag off. Aku cepat-cepat salin baju & seluar dalam kereta. Pandang kiri kanan takde orang ok line clear. Time nak cabut baju boleh lak kepala terhantuk kat stereng. Terus hon berbunyi. Damn. Memang tak angkat kepala la aku. Huuuuu

Tengah pakai kasut, member call bip tertinggal katenye. Adeh. Mana nak claim medal kalau takde bip. Huhu. Aku minta dia tanya organizer, tak boleh katenye. Aduh kesian + frust menonggeng kawan selfie aku sorang ni. 

Aku yang dah sampai, teruskan je la kan. Aku fikir nak lari cepat, habis terus balik hospital. Nasib baik aku ambil kategori fun run 5km je. Takde la masa nak selfie sangat pun. Hihu. Tapi aku sempat snap gambar yang tak seberapa satu keping


Jadilah kan. Gambar ni snap sebelum run tapi upload kat instagram lepas run. Sempat. Rekod yang semakin baik tapi tak memuaskan nafsu kesukanan aku lagi. Konon pasang azam sejak Standard Charted KL Run nak training, habuk pun takde. Huh. 


Rekod aku sebelum ni 5km 20 - 30 minit. Huwarghhh. Takpe-takpe. I need some space for improvement. Huh. 

Nah gambar medal. Sijil ade tapi tinggal dalam kereta. 


Not bad la.. Berat la jugak. Hehe. Dapat barang terus kelam kabut balik selayang. Bekalan makanan aku terjatuh kat bawah. Nasib baik rumput. Tapi pecah gak la karipap aku. Huhu. 

Tu je. K bai!

P.s: lutut ketat akibat tak warm up & cooling down. 😫 perasaan macam engsel berkarat je. 😖

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *