#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Sunday 15 May 2011

tak ade ape2 yang istimewa

hello.. ye.. oke2 saya datang sekarang..
nak kemana tu?
A&E (Accident and Emergency). they need people to support.
okay.. a&e again..
yup..

saya nak jadi macam ayah! semua orang hormati. ayah tetap bekerja walaupun keluarga di rumah risaukan ayah. saya ingin bekerja keras sehingga mencapai tahap yang sama seperti ayah!
(cry)

saya tak dapat teruskan. saya minta maaf. saya pernah lalui kes yang mana saya tidak dapat selamatkan nyawa seorang budak. ada banyak doktor lain di sini yang boleh bantu anak awak.
saya juga berusaha untuk mencari yang lain tapi semuanya sibuk dengan pesakit masing2. saya tak tahu apa yang pernah terjadi dekat awak dan yang saya mahu ialah awak tolong selamatkan anak saya!

doktor.. bagaimana dengan kaki saya?
(gulp).....  okay... (kaki dah takde)
oh.. (lega)
....

doktor! doktor! tolong tengok jari mak saya.. ada darah.. tolong doktor..
erm.. jari mak awak tak ada apa2. tapi tak apa, saya akan panggilkan nurse untuk bersihkan luka jari mak awak.
terima kasih doktor!

inilah akiibatnya terlalu asyek tengok cerita Code Blue Season 2. dah lapuk, tapi ape aku kesah. cerita tetap best. sape yang on da way nak jadi doc atau ada terdetik rasa "menyesal aku tak pilih jalan jadi doktor", boleh la tengok cerita neh sebagai "pengubat jiwa".. haha.. lagi2 part doktor kena pam jantung manually, kena masuk bawah runtuhan bangunan, kena dihadapkan ke mahkamah sebab kes tak mintak sign by off, banyak lagi lah.. ni baru dunia.. seram2..

dialog2 kat atas tu semua aku curi n olah sket2 ayat2 dalam cerita tu except perenggan last. sebab yang tu memang terjadi kat aku masa kat PPUKM. hahahaha. aku bukan doktor, tapi anak dia dok panggil2 aku suh check condition mak dia. dah banyak kali kott aku kate aku bukan doc.. dia yang tak mo percaya.. tapi, supaya taknak kecewakan hati dia, aku jawab ajelah mcm tu dengan penuh bergaya. hahaha..

bila aku dok fikir2 balik, tak ada kott kerja kat dunia ni yang tak ada tekanan. bezanya tahap tekanan, bentuk n etc. mana2 pergi pon mesti ada at least sikit la kan. aku rasa tahap tekanan aku tak berapa banyak dan sekali bila datang memang tak tido malam la aku jawabnye since "patient" aku adalah sama setiap hari cuma "jenis penyakit" je yang selalu bertukar.

ni ialah lagu tema Code Blue Mr.ChildRen - Hanabi

Powered by mp3skull.com dengarlah. best lirik nya. ^.^
signature2
YamaP sangat hott :D

3 comments:

  1. code blue 2 kuroda dah takde.. dan tak suka bila aizawa rambut panjang.. menipu etika seorang doktor berambut panjang..

    ReplyDelete
  2. lupa tambah.. aizawa kan neurosurgeon.. mana boleh rambut panjang.. kah3

    ReplyDelete
  3. ah..kau jeles..
    mr brain pon neurosurgeon gak..rambut panjang jer :P
    yang penting deorang hot. hahahahaha

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *