#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Friday 5 November 2010

wang bukan segalanya

aku keje bukan sebab duit. tipu. tapi ape yang aku nak tekankan sekarang ialah aku nak, akan buat bende yang aku suka jer. pulangan belakang cerita lah. walaupun kadang2 aku rasa keje tu tensen, penat, menyakitkan hati, tapi itu lumrah hidup. tak ada pekerjaan kat dunia ni perfect tanpa sebarang tekanan. asal orang tanya, dah keje? dah. tak susahkan orang betol tak.
 
bagi la cerita kat aku pasal jutawan sekelip mata tak payah belajar pandai2, tak payah buka kedai ke ape, aku tekad dalam hati aku takkan termakan pujuk rayu lagi aku bagi ko makian adelah. aku tak suke konsepnye. program macam tu seolah2 menindas orang bawah. orang bawah buat kerja kuat2 cari partner. lepas tu partner cari partner lain. partner lain cari partner lain. bagi aku bende tu macam - ko nak kaye, ko mesti beli produk ni. lepas tu dalam mase sebulan, ko mesti ajak kawan2 ko beli jugak sekurang2nya 4 orang. nanti ko bertambah kaye, kawan2 ko pon kaye. lahir jutawan baru yang tak ada education. lepas tu mula la nak kaitkan ngan bill gates. mase ni keluarla kate2 hikmah pakar2 motivasi pelusuk dunia. macam tahi. 3bulan pertama gaji ko 30k. next2 month tau2 salary ko accumulate. mane datang sumber duit tu pon aku tak tau.
 
lepas tu bawak kete mewah. pakai kot. pakai baju yang nampak macam mahal. bila berkumpul jerit2 "hebat!!". ape yang dia agung2kan pon aku tak tau. hidup ni sementara saje. tak payah kejar dunia sangat. baik kejar akhirat, nanti dua2 dapat. tu je lah. renung2kan dan selamat beramal. bubbyeee
signature2

4 comments:

  1. bila ada bende yg kau ingin x pernah dapat... itu jadi.. bila dah dpt selonggok... lupa kejab dunia

    ReplyDelete
  2. ni mesti pnah pegi NDO sekor a ni kan?...cam pnah dnga je...

    ReplyDelete
  3. haha..mane2 pon same je kot..NDO tu ape?

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *