#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Thursday 7 November 2013

Sanggup nak naik rumah aku

Memang tak laaaa!

Bismillaahirrahmaanirrahiim

Assalaamualaikuum

Semalam 6 oktober 2013, aku balik kerja lewat sikit dari biasa. Perut lapar sangat. Mata mengantuk sangat. Tapi antara tilam & makanan, aku pilih makan. Hehe. 

Bawah rumah ade 7 eleven. Pulun gak fikir nak makan ape, sebab dah lewat malam tak nak ambil snack atau makanan yang terlalu berat. Dalam 7E terus pilih roti high 5 & telur sepapan. 

Masa nak bayar tu, cashier pasang lagu yang aku memang tak faham dia sebut ape. Malam tu aku agak peramah, aku tanya "lagu bahasa ape tu?"  "Oh, ni Thailand"

"Orang Thailand ke?" 
"Tak. Aku Sabah. Aku tak faham tapi aku suka muzik mereka. Sedap di dengar"
Aku yang terlebih peramah,
"Ooo.. Aku tahu lagu sabai sabai je.."
"Ada sekarang lagunya?"
"Takde. Ade kat rumah"
"Rumahnya di mana?"
"Atas"
"Kau tinggal sama suami?"
Aish. Aku bujang trang tang tang. Mana ade laki. 
"Tak. Sorang"
Bohong sunat. 
"Oh. Kalau gitu aku naik rumah kau boleh? Handphone aku ade cable. Blackberry"
"Aku BBM ko je lah"
"Tidak aktif"
"Lagu tu ade kat rumah lagi satu. Nanti aku kasi"
"Jangan lupa ya! Esok kau turun bagi aku ya! Jangan lupa!"
Ok :)

Excited pulak mamat ni. 

Kalau pun aku ade lagu tu sekarang kat sini, aku takkan bagi ko naik rumah aku kot. Huhu. Next time aku burn CD untuk ko yeh. 

Balik rumah, goreng telur, masak air.

Nikmat.


Oyasuminasai!

Ps: aku duduk usj 8, dekat sangat dengan usj 2. Adeh. Balik rumah tetibe baru teringat. Harap-harap semuanya selamat. Amiin. 

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *