#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Sunday 22 July 2012

Kalau parents aku ada their own social media, apa status yang deorang akan update agaknye ek?

Assalamualaikum. selamat pagi. selamat bersahur. selamat berpuasa 3 Ramadhan 1433H.




aku fikir tak mustahil mak bapak orang lain yang baya2 parents aku (50s) ada social media sendiri especially Facebook. parents aku lain. deorang kureng sikit bab IT ni. phew lega. kalau tak mau deorang jadi stalker no 1 kitorang adik beradik. kihkihkih.


berbalik pada tajuk, aku rasa kan mungkin deorang akan update macam ni:


"bersyukur dapat anak macam Nuraini Huda. pagi2 lepas sahur habis semua pinggan mangkuk dia cuci.


tapi apa kan daya, kejap lagi nak balik Subang Jaya. kan best kalau hari2 macam ni. ringan sikit beban aku"


syahdu2. perasan je aku neh. adik beradik yang lain jangan jeles. korang dah kahwin. haha. adik aku for sure kene jeles sebab keje dia walaupun duduk rumah hari2 tapi membuta je pagi sampai petang. huh *akuyangjelessebenarnya*


tapi aku rasa betul kot jauh di sudut hati mak ayah aku mesti terdetik macam ni. tak tahulah kan kalau ada parents yang tak rasa apa2 bila anak dia balik rumah sekali sekala tolong buat kerja rumah. kikiki


lagi satu ini sebenarnya perasaan aku sekarang ni. ye lah, setakat Subang Jaya dengan Gombak tu tak lah jauh sangat pun tapi untuk 2 hari ni berbuka sama2 pun belum pernah lagi. sibuk sangat kerja. company pun bukan peduli. *bos sendiri mengaku dekat aku, "bla bla bla..i don't care if you should come in weekend... bla bla bla". sedih. time aku datang kerja weekend lak tu kan* ni pun baru hari petama sahur sama2. berusaha gak la bangun walaupun tidur lewat. padan muka sapa suruh tidur lewat.


tak mau tak mau tak mau. tak mau perkara ni berterusan. harapnya ini Ramadhan 1433H ni yang terakhir jadi cenggini. orang lain bertarawikh, bertadarus, aku ber"allen-key". harapnya hari raya nanti bukan dengan air mata kesedihan la (^_^)v  nanti orang berTakbir aku ber"spanner". oh tidak~ Nauzubillah


orang kata weekend is family day tapi pada aku pendapat tu salah. kita kena betulkan balik kepada everyday is family day. barulah hubungan kekeluargaan tu erat. setuju?

signature2

kalau setuju tekan butang bawah ni \(^.^)/

4 comments:

  1. SETUJU!!!

    lau bole.. hr2 nak tugeder2 ngan pemili~ T_T

    ReplyDelete
  2. hahha..sbr je la..
    slmt berpose

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum.

    Betul, kalau boleh ambil masa bermesra dengan ibu bapa kita. Kalau sibuk macam mana pun, cari lah masa tu.

    Kalau parents ada fb, silap2 nanti parents pulak unfriend, tak pun semua urusan kerja rumah nak suruh, dia pesan je kat dinding FB. " Lepas ni jangan lupa buang sampah dan ikan siang sekali" Hehehe

    Selamat berpuasa : )

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *