#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Saturday 3 July 2010

kasut futsal f50, contoh kasut futsal dan kasut futsal power

Assalamualaikum dan salam sejahtera. aku ni seorang gadis. tapi aku main futsal. tak salahkan? tak tahu lah pandangan orang lain macamane, janji aku enjoy. hehe..aku ni bukan terer sangat bab kasut sebab aku tak amek kursus ape2 pasal teknologi kasut. tapi kite share je la ape yang patut ye~

kasut futsal f50
setahu aku f50 hanya untuk football. tapi kalo indoor, leh tengok2 f10 ye~ *macam promoter Adidas plak aku neh.

banyak contoh kasut futsal sekarang ni. pengeluar pun banyak kan. kita leh amek contoh Nike, Adidas, Puma, Lotto, Reebok, Umbro, Valsport, Hummer, Mizuno dsg lah.

kasut pulak ikut kesesuaian. adakah untuk turf atau indoor. gambar kat bawah neh, yang belah kiri untuk indoor, yang belah kanan sesuai untuk turf.


 




biasanya orang akan pilih kasut yang ringan, flexible dan selesa. tak pernah pulak aku dengar kasut futsal yang power. oh, mungkin kasut futsal brand POWER? siapa tahu kan. 


faham tak? aku pon tak paham sebab aku maen gugel jer. 




kat gambar yang kat atas ni, ia adalah kasut futsal yang dikeluarkan oleh Joma. kawan-kawan aku berebut nak pakai Joma. kate mereka selesa. kite tak perlu kasut yang power untuk menjadi seorang yang power, tapi kalau kita selesa dengannya, kita akan menjadi lebih power. eh, korang paham tak ayat aku? hehe.

maknenye, kalau kita memakai sesuatu yang selesa, pergerakan kita pun akan menjadi kemas. bayangkan kalau kita pakai kasut sempit, tapak pulak keras, mau patah kaki lepas tu kan. nak menyepak, bola ntah ke mana, kaki sakit lebih. bak kate Ronaldinho dalam History Astro channel 555, bermain bola ni ibarat menari. eh, aku lupa la ayat seterusnye. *bongek, kalo lupe jgn cite paham =.=' takpelah, korang leh paham sendiri kot. hehehe

baeklah, dalam memilih kasut selain faktor harga, design dan saiz, senior aku cakap; kite tengok jugak bentuk kaki kita. A shape atau B shape? A shape maksudnye kaki kita runcing kat depan. macam hurup A. kalau B shape, lebar sket macam hurup B. kalau salah pilih shape, dari situ lah datangnye cagu, cengkam dan sebagainye~

itu sajelah. nak tengok kasut futsal? silalah ke website ini ye. ade jugak ditunjukkan aksesori2 laen yang menarek. bubbye~

update:


akhirnya aku telah pon memiliki sepasang Adidas SALA. ingat nak beli warna hijau-kuning, tapi hari tu takde saiz. ringan sikit la dari NIKE 5 Elastico.

signature2

9 comments:

  1. wah cool...

    sy pun tak tau huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  2. *tak tahu part mane tu?
    yang tk tahulah kite kene ambil tahu
    muehehehe

    ReplyDelete
  3. sgt teringin berlari2 main futsal tapi tak boley

    uwaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  4. Alolololo~ siannye dier~ nape xbule lari plaks?

    kalo tak bule lari, kite joging nak? eh, xsame tau ;)

    ReplyDelete
  5. yeah ade jugak yg aku stju ngan ape ko ckp akhirnye..ayat dlm perenggan ketiga terakhir..bahahaha


    oit cane ko paham pasal kasut futsal tu aku tgk sume tulisan jepun jek

    ReplyDelete
  6. salam ziarah :)

    Haa elok laa tu saye pon ngah carik striker ni nak lawan Spain he3

    ReplyDelete
  7. oh tidak~ saye sokong Spain oke ;)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *