#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Thursday 31 December 2009

satu masa dulu

aku ni tak pernah nak sambut new year. selalunye kecik2 dok umah jer. biasa la, aku kan anak yang sopan santun mesti la dengar kata. dok umah diam2. tengok je siaran langsung kat tv. tapi dapat gak dengar bunyi bunga api dari rumah. ntah anak sape2 ntah yang dok main mase tu. huhu


satu hari, masa aku 1st year kat utm, ade la sekumpulan kawan aku nak g Danga Bay tapi tak cukup driver. kebetulan masa tu aku ade lesen, so deorang ajak aku la untuk drive kete tu. cess.. kalo aku takde lesen, xajak la tu. huh~ budak2 ni sewa kete tiara. fist tym aku bawa kete tu. aku nak bagi signal kiri, tapi wiper yang naik. ape kes? haih.


bagi aku, tak de ape pon yang menarik kat danga. banyak orang luar negara je. *paham2 je la kat danga bay tu, orang negara mana yang selalu lepak malam2*. bila sampai masa countdown, part ni paling aku suka. tengok bunga api. hehe..


direct kepada plot cerita ni, masa kul 3 pagi. aku drive bukan nak balik utm, tapi nak g singah maple kat taman u. masa tu, aku boleh dikatekan melulu la jugak. mamai. sampai satu roundabout, aku tak berhenti. ade satu mpv putih, (aku rasa avanza kot) lalu denan lajunye. terkapai2 aku cari honk tak jumpa. rupanya kene picit satu buton kat wiper macam picit pen. bila dah jumpa, aku pon honk orang tu panjang2 dengan selambernye. *padahal salah sendiri*  aku sempat potong dia, tiba2 
dia kejar aku. aku pecut la. aku tgk meter 140kmph. adoi. mengucap..mengucap.. kawan aku yang dok blakang cakap, laju lagi! laju lagi! aku berusaha elak masa dia potong n berhenti depan aku. pecut lagi. jalan bengkang bengkok pon aku tetap dengan 140kmph. sampailah satu simpang 3 depan space utm tu, dia blok jalan. mase tu mmg aku xleh nak pecut sbb kat situ banyak kete. aku cuak ni. dia marah aku ker?

dia (lelaki) datang, buka pintu blakang, maki2 kawan aku (lelaki) kat blakang. aku blur. siap sepak2. tumbuk2. aku cakap aa, pehal nak tumbuk dia? oke, salah aku. aku yang tak ikut peraturan jalanraya. dia wat tataw. adoi, semua orang pandang. aku takut nak kuar kete. penakut rupenye aku ni. dia dok maki2; "mentang2 semua dalam kete ko ni pompuan, ko berani aa tunjuk lagak ngan aku!!!" dalam hati aku, "ko pon same je. mentang2 yang ko bawak sume pompuan, sebok nak bergaduh ngan kitorang." aku tataw ape kes sbnrnye. penat aku mntak maaf. pastu dia blah.

rupanya, kawan aku tadi ade wat jahat ngan orang tu. haiz.nasib baik tak eksiden. xde sape cedera parah. dan aku driver yang baik. hahahaha. kenangan2.
=====
masa aku darjah satu kot, aku yang sopan dalam kelas tgh duduk2 tetiba kawan2 aku panggil. name mereka nabila n farween. 
"huda, ko pulak. ko nak kawen bila? umo berapa?" uishhh...ape mencabar sangat soalan kawan aku masa darjah satu ni. aku dengan girang menjawab; tahun 2010! "cepatnye..kitorang semua nak masa umo 25 tahun." haih.. sekarang, pakwe pon xde. esok dah 2010. T_T.


myself

2 comments:

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *