#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Sunday 23 February 2020

Broga Jantan Loop - Kena Rescue!

Hari ni buat broga loop. Berdua je dengan abg zack. Yang lain x sudi nak ride sama. Sampai hati. Janji jumpa kat kedai Bahulu Classic jam 7 tapi aku bangun lewat. So jam 7.30 pagi lebih baru roll. Jam 8 pagi dah rasa panas terik. Takpa lah. Hadap je la kan
Masa Awal2 kayuh macam happy sebab angin tiup dari belakang. Tapi indahnya tak lama. Lepas tu carca marba dari merata arah angin tiup. Bukan biasa2 punya kencang. Aku jarakkan 2 tayar dengan zack demi keselamatan sejagat sebab dah witness tayar dia terangkat masa kena lempang dengan angin. Aku makan banyak gak kat lenggeng. Ceh konon bagi badan berat nak hadap angin nanti. Pastu naik bukit tangga meracau-racau. Tekan habis tapi macam tak bergerak je basikal tu. Nak turun bukit tangga pun takut. Ada satu corner tu aku nyaris nak jatuh sebab angin kuat Ngam2 tuju kat aku. Syukur boleh control lagi. Kereta tak banyak sangat hari ni so aku kayuh agak tgh jalan la. Risau la tepi jalan banyak batu kecil. Tambah angin kuat lagi uish seram
Sampai BHP Jelebu, kitorg berhenti refill air. Then kitorg decide tak melawan sangat tapi tak mengalah. Kayuh Alon2 je la sampai habis. Alhamdulillah naik pères cuaca sedap2 walaupun angin masih kencang. Aku naik pères memang slow habis. Rugi sape tak follow tadi. Rasa berat je macam ada benda ikut belakang tapi aku ade tertegur. Macam ade benda tarik tayar aku ni. Haha
Masa turun pères dah rasa lain. Macam gelong sikit. Angin kuat kot. So layan je la. Tapi makin lama makin kuat pulak gelong ni. Tgk tayar belakang alahai makin kempes. Ada group motor berhenti tepi buat photoshoot tapi minta maaf aku terpaksa photo boom sebab tak boleh nak laju. Ada sorg mamat tu jerit "ala basikal!!!". Sorry. Nak berhenti macam malas je



Ngam sampai simpang 3, dah mula rasa wheelset sentuh jalan. Angin habis la tu. So aku berhenti tepi acah2 nak tukar tiub tapi x larat. bukan mengada tapi sebab wheelset tu tubeless, tapi tayar clincher, so dia ketat sikit. Banyak kali cuba kepakkan tayar, tapi jari aku melecet je. Tayar tak bergerak. haha. Maka tunggu rescue je la sampai terlelap aku kat situ. Bonk oi. Nasib baik xde ape2. Haha. Sekian lah kisah sedih discount 10km hari ni

Nah sempat Zack ambil video aku tengah tunggu dia rescue kat tepi jalan. ingatkan dia ambil video je, rupanya siap membebel! haha layan...

Route: Bahulu Classic - Lengeng - Mendum - Bukit Tangga - Peres - Bahulu Classic
Jarak: 135KM

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *