#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Friday 9 August 2019

Kunci oh kunci

Biasanya waktu rehat tengahari aku akan keluar dengan sorang kawan tapi hari ni kawan aku cuti. Biasa lah nak raya Dan kampung dia pula jauh kat Kelantan. Dah la minah tu cuti 2 hari, hari ni ngan hari Selasa depan. Sedih tau kawan sembang, membawang & makan sama-sama takda kat office. Tapi takpe lah. Kehidupan kita sehari-hari kena diteruskan. Cewah.

Balik pada cerita asal, waktu tengahari tadi aku drive kereta bik rumah. Cuma ambil masa dalam 5 minit je. Nak jalan kaki memang boleh tapi banyak buang masa kat situ nanti sebab masa rehat cuma satu jam je. Aku parking kat hujung blok apartment. Jalan kaki ke hujung blok sebelah sana, terus ke kedai runcit. Sampai kedai aku cari Telur. Tak jumpa. Tanya abang kedai mana Telur? Habis katanya. Nasib baik kedai sebelah ada jual. Sebabnya dari semalam dah plan nak makan Maggie Telur 2 biji je hari ni. Kikiki

Telur dah dapat, terus menuju ke apartment, naik tangga sampai tingkat 4. Apartment ni tak ada lif jadi bertabahlah kita hari-hari ye. Sampai je depan pintu rumah, aku keluar kan kunci dari pocket seluar. Astaghfirullah. Geramnya aku. Salah bawa kunci! Nak tak nak aku terpaksa turun balik, pergi ambil kunci rumah kat kereta. Selalu ya sebelum naik rumah aku akan pastikan yang aku memang ambil kunci rumah sebelum naik. Tapi hari ni mengigau ape tak tau.


Semua jenis kunci letak dekat satu tempat sama. Bersenam la aku sekejap tengahari tadi. Adan uke aku. Hahahaha!

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *