#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Friday 9 August 2019

Bukan sebab lapar tapi bosan

Betul-betul masalah. Aku ni kuat makan. Kalau ada masa lapang (tak sibuk) mesti aku akan cari sesuatu yang nak dikunyah. Kalau jumpa jajan macam keropok ke gula-gula ke, kacang ke mesti aku makan. Kunyah tak berhenti tapi bosan tak hilang jugak. Haha


Hari ni je dah 3 bungkus biskut Nabati ni aku bedal sorang-sorang. Sementara aku tengah taip blog ni, aku kunyah sebatang demi sebatang. Habis. Dan sekarang aku mula dah rasa menyesal. Kata nak badan fit, kuat, anggun, bergaya eh lebih-lebih pulak tapi disiplin ke laut.

Aku rasa takpe lah kut. Sementara masih kurus, kita nikmatilah segala makanan sedap yang ada depan mata. Nanti bila mula rasa gemuk, kita masih makan macam biasa cuma tingkatkan aktiviti berbasikal seharian supaya tak hilang rasa nikmat makan.

Yang hilang cuma lemak. Adan uke. Hahaha haha!

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *