#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Friday 3 January 2014

Azam tahun baru

Tadi lepas waktu kerja aku keluar lepak dengan kengkawan lama. Lama sangat tak jumpa rasa rindu pulak kan. Ade sorang dari ramai-ramai tu tanya "ape azam tahun baru ko Huda?" Aku terdiam dan senyum jeee.. 

Bukan aku takde azam tahun baru tapi aku rasa..... Pendapat aku yang tak seberapa ni la, sepatutnya azam atau cita-cita atau impian dan ape saje perkataan yang sama maksud dengannya, kita tetapkan seminggu sekali. Paling busuk sebulan sekali. Itu yang aku belajar bila masuk kelas-kelas berunsurkan motivasi (baik sangat la tu masuk kelas motivasi) katenye kita kena ada tetapkan matlamat atau orang barat kata review goal setting seminggu sekali paling baik. 

Takkan nak tunggu setahun baru nak review. Tapi aku ni macam biasa la, masuk kelas cari ilmu bukan main. Tapi nak mengamalkannye kemain susah. Hehehe. Bila rajin je kemain review. Reset goal setting. Lepas tu bila masuk column "what should i do in order to achieve my goal?" Aku biarkan blank. Kekadang ade gak tulis tapi sekadar tulisan ajelaaa. Hahaha. 

Jadi, sebagai mengikut adat "azam tahun baru" kebanyakan orang, aku berazam tahun ni aku akan berusaha sedaya upaya untuk menjadi orang yang "walk the talk". Banyak dah talk yg aku tulis dalam diary tahun sebelum-sebelum ni tapi kebanyakannya pun sekadar penulisan. 

Semoga segala impian kan terlaksana. Begitu juga dengan korang yang sedang membaca tempelan aku sekarang. Semoga apa yang dicita-citakan tercapai. Amiin :D

P.s: ape azam tahun baru korang? Kih kih kih ;)

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *