#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Saturday 4 August 2012

Beza Syaitan dan Jin

Assalamualaikum wbt


Sedar tak sedar dah 15 Ramadhan kan. cepat betul masa berlalu. 


kebiasaannya aku kerja sampai malam. paling awal pukul 10pm baru nak kemas2. tapi bulan puasa ni aku balik berbuka, solat isyak dulu, baru masuk kerja balik. biasa lah bukan sebab pekerja cemerlang ke contoh, tapi waktu siang kerja tak effective. tu yang drag sampai ke malam. kalau biasa kerja kilang, kul 6pm tu baru la start nak wat kerja. yang dari kul 9pg sampai 6pm tu meeting je memanjang. huhu


so ada satu malam baru-baru ni, Khamis malam Jumaat aku masuk kerja. duduk sorang-sorang kat belakang. ruang kerja aku tu dulu office tapi dah renovate jadi production line. banyak gak rumors yang aku dengar yang orang selalu kena kacau malam-malam kat situ. aku pernah kena gak, tapi ntah buat tak tahu je la.


so berbalik kepada cerita tadi, aku tengah khusyuk buat kerja, aku rasa macam diperhatikan. seolah-olah ada orang kat belakang tengok aku. tapi buat tak tahu je la kan. aku fikir, bulan Ramadhan semua jenis syaitan dan jin kena ikat ye dak. tapi still perasaan tu berlawan-lawan. aish tak leh jadi. siap bila ada tech tegur aku dari belakang, aku terkejut tahap bahu terhenjut. nasib baik boleh cover sikit. huhu. 


paling tak best bila teringat kisah-kisah aku kena ganggu dekat kawasan yang sama dulu. sampai ikut aku dari production line ke office. pelik. aku rasa macam seram sejuk tapi lawan la perasaan tu. zikir la untuk tenangkan hati


"..dan ingatlah, dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang.."


dalam pukul 11.30malam, kerja aku dah siap. kemas-kemas barang, fikir nak masuk toilet. Qada' hajat sebab nak balik gombak makan masa sejam gak la kan kalau bawa kurang 130kmph. sampai je depan pintu, tiba-tiba ada sorang perempuan yang baru keluar toilet tengok aku, muka habis takut. dia tutup telinga, menangis. makin lama makin kuat. eh, ko pehal takut sangat tengok aku sampai camtu sekali. aku tanya sorang akak yang baru keluar toilet, dia kata tak tahu.


aiseh. aku datang dekat, aku rasa dia ni kena histeria. lain macam cara menangis. aku nampak kuku dia panjang bukan main. alamak. kalau aku salah cara mau kena cakar ni. ada yang sambut raya muka berparut. "sakit kepala ker?" aku tanya. dia meraung je. hish. 


pak guard datang dari bilik sebelah. "apesal?" "takuuuuutttt... huwaaaa.." aku pulak blur. takut nak berak sorang-sorang kot. aku fikir dalam hati. aku & guard tadi bawa dia pergi health center. kat sana dia cerita ada suara panggil-panggil nama dia. terasa ada someone ikut dia kat toilet tadi. masa tu aku terfikir, bukan semua syaitan dah kena ikat ker? musykil aku. 


then tadi aku terjumpa satu huraian dari Ustaz Azhar Idrus kat facebook.



baru aku faham macam ni rupanya. aku buka juga youtube tu.



aish. risau pula. tapi takpe la. ape yang kita boleh buat ialah berdoa mohon perlindungan ye tak..

signature2

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *