#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Saturday 30 October 2010

rindu masa itu

aku start belajar seni mempertahankan diri masa darjah satu kalau tak silap aku la. tapi aku tak suka sebab bosan tumbuk angin. dengan selamber seorang budak darjah satu mintak kat coach tekwando tu; "saya tak nak pakai tali pinggang ni. saya nak tali pinggang warna biru terus macam kakak saya pakai" seronok. deorang ade la bende yang nak di sepak2. aku setakat tumbuk angin watpe. terus aku berhenti. drastik sungguh keputusan aku. tak penyabar sungguh kanak2 ni.
 
lepas tu bila darjah 6, aku menyesal. aku sambung tapi amek silat la pulak. aktif masa tingkatan 3 sebab tingkatan 1 ngan 2 fokus kat bola tampar. tingkatan 4 ngan 5 plak dok focus kat netball. ceyh..fokus lah sangat. patutla masa zaman sekolah aku gemok walaupon aktif bersukan. itulah yang dinamakan bahagia. menten je lemak aku tau. kalau tension, tak terasa. kesahnye dulu aku maen silat olahraga. jadi kemudahan seperti punching bag memang ader. petang2 boleh menumbuk, menyepak sekuat hati. kalau takde punching bag, guna pertner jer. tu lagi masyuk sebab dia ade perasaan; sakit. hahahaha
 
zaman undergrade, fokus kat netball sampai 2nd year. sambil2 tu kalo tensen boleh maen basketball baling2 bola kat board sampai patah. eh, tipu je lah. mase tu pon maseh gemok..haha..3rd year mula beralih arah. maen futsal pulak. tapi kali ni aku yang kene sepak sebab aku ialah goal keeper. hadoi. kenapelah bakat aku terserlah kat situ? takpe, yang penting keeper boleh marah suka hati. lalalalala.. "huda ialah defender sejati. tak boleh maen attacker" sampai skarang aku ingat ayat senior aku. macam kene curse pon ade. puh2 gi jauh2
 
bila dah grad, takde kawan nak ajak bersukan. jadi bende yang boleh dilakukan oleh seorang berjawatan lone ranger ialah berjogging. free. kalau nak maen skuasy, kene cari raket la, bola la, court la. leceh. aku boleh round 3 kali tasik titiwangsa tanpa henti sorang2 sambil mata jeling2 kat abang2 body. awww~ syurga dunia!
 
tapi.. itu dulu..
 
sekarang? aku rindu nak menyepak, menampar, berlari sambil menjeling, melompat........................
 
 
kene mula berdiet. mungkin blood pressure aku bakal naik. sekian.
signature2

8 comments:

  1. mehlah tumbuk pipi meo yg gebu nie... :D

    ReplyDelete
  2. serius? pucuk dicita, ulam yang tiba! ahaks ;)

    ReplyDelete
  3. oih,ko jgn gado ngan aku ye.aku ngeri.wi3

    ReplyDelete
  4. hahaha..aleen..ko pon tau ngeri eks?

    ReplyDelete
  5. hehe ;) baru darjah satu dah tamak tali pinggang. comel2..

    ReplyDelete
  6. rash lg la huda.. mmg kaki bangku.. xpenah main ape jenis sukan pn since form 1.. huhuhu.. ni yg pas kawin bdn naik ni.. asyik mkn mkn mkn.. exercise malas =p

    ReplyDelete
  7. MissNafa; tulah..terbawak2 sampai ke tua. tamak giler..hohoho

    Rash; yeye jer..tengok menten slim oke jer tu? hehehe

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *