#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Thursday 22 September 2016

Cabut benang lepas bedah gigi

Tiba hari yang dijanjikan,  aku pergi ke Hospital Selayang untuk cabut benang jahitan. Appointment yang tertulis jam 9 pagi Isnin 19 September 2016. Sampai di klinik, dari escalator lagi dah nampak orang beratur untuk mengambil nombor pendaftaran. Tiba giliran aku, nombor sekarang ialah 1112 dan nombor aku ialah 1222. Whaaaaattttt? 100 orang lebih depan aku. T_T

Lepas sejam, sejam. Lepas sejam, sejam. Aku duk perhati je orang yang datang, kebanyakannya patah kaki, patah tangan, pecah muka. Mungkin sebab baru lepas cuti panjang (Raya Haji & cuti hari Malaysia), tu yang ramai datang hari ni. Sambil2 duduk tu memang ade dengar la orang mengeluh, budak kecik berlari tak cukup tanah, menangis. Biasalah. Mula2 aku berdiri, tak larat berdiri lama, jalan2 pusing klinik. Akhirnya tewas cari kerusi kosong dan duduk main game memandangkan line tak berapa nak dapat kat atas tu. Cukup 2 jam setengah menunggu,  nombor aku dipanggil, untuk mendaftar.

Akak Kaunter: hari tu datang cabut gigi kan? Dah bayar ke belum?
Aku: haah cabut. Belum bayar.
Akak Kaunter: kenapa tak bayar?
Aku: nurse kata tak payah. Bayar bila datang follow up sebab lepas cabut hari tu kaunter dah tutup.
Akak kaunter: suka hati dia je. Ok cabut gigi bayar RM53, untuk datang hari ni RM5, so total RM58.

Fuh. Alhamdulillah. Aku bayangkan beratus la melayang, tapi tak sampai pun. Kalau klinik swasta, mau dekat seribu ringgit.

Dapat nombor untuk jumpa doktor pulak. Ada lagi 2 orang depan aku. Dalam sejam juga la menunggu baru nombor aku dipanggil.

Sampai saja bilik rawatan, doktor terus suruh baring & check gigi.

Nurse: bersih je. Takde ape pun.
Doktor: haah. Bagus. Bersih. Kita buang benang je ye.

Berbunga hati kena puji. Hahah.

Sembang-sembang doktor tanya ada demam ke x, sakit luar biasa ke,  nanah ke, alhamdulillah semua takde. Then doktor nasihatkan cepat2 pergi buat rawatan akar sebab gigi sebelah dah berlubang, takut melarat. Ada lah dalam 5 minit masa berlalu. Settle. Sedih betul tunggu berjam-jam tapi jumpa doktor 5 minit jek. Tapi lumrah la hospital kerajaan kan. Nak cepat, pergi la klinik swasta. Huhuhu. Yang penting doktor comel nurse pun chubby cukuplah. Kahkahkah

Nurse pesan balik rumah kumur2 sebab cawan hospital dah habis. Hahahaha alahai hospital. Okaylah. Layankan aje.

Next month mungkin cabut gigi kanan pulak. Tapi lepas gusi kiri betul2 sihat in shaa Allah Taala.

Sekian ~

No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *