#KasilahChance #JomKayuh #DiariOmar

Saturday 25 June 2011

minggu yang lengang

alkisah tiap2 minggu tiadalah cerita lainnya melainkan perlawanan futsal semata2. dan lokasi pertandingan tiadalah tempat yang lebih menggelapkan kulit melainkan putrajaya yang gelanggangnya bogel mencucuk kulit dek tujahan sinaran matahari yang terik. kisah minggu lepas menggelikan usus perut aku tatkala aku sedang terkial2 mengorek duit keluar dari dompet ditangan kiri manakala tangan kanan penuh menyepit keropok lekor seringgit harganya dihadapan sebuah gerai air milo.

datang seorang kanak2 perempuan datang menghampiri. mukanya penuh tanda tanya. ada sedikit minat terpancar. aku diam. berkira2 dia begitu berminat terhadap keropok lekor aku. lalu aku menghulur seplastik keropok lekor seraya berkata, "nak keropok ke adik? amiklah satu". walaupun agak kedekut bunyinya, tapi ketulusan sekeping hati menghulur sekeping keropok lekor adalah lebih mulia.

"ini ape?"

tiada apalah lainnya yang ditunjuk melainkan dompet aku yang comel. apa lagi yang perlu aku jawab selain berterus terang, "ini dompet dik. tempat akak simpan duit."


kelihatan nazak dipenjuru kiri, adakah ini masanya untuk mencari sang pengganti.


signature2
minggu ni agak ajaib bagi aku untuk menolak segala pelawaan perlawanan yang dijadualkan hari sabtu dan ahad semata menyediakan diri untuk masuk kerja seperti seorang doktor pakar yang menanti panggilan pesakit yang sedang nazak untuk dirawati.

2 comments:

  1. hahah,aku punye dompet bawak g kelas,adalah dompet yg mak aku bawak g beli ikan.ko bley bygkan x?xkewl lgsung kn?!aku pedulik hape!kah3

    ReplyDelete
  2. ko mane penahnye kool. hakhakhak =p

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Most Recent Post

Surah A-Qasas

Pada Surah Al-Qasas pula,Allah masih lagi menerangkan tentang Al-Quran, hari pembalasan dan beberapa kisah sebelumnya untuk dijadikan telada...

Know us

HUDAMCGYVER'S
I-SPORST WEAR | PRIMUS V | CHOCODAP'S

Our Team

CFOO Cycling Republic | CFOO
Geng Kayuh Asal Boleh | GKAB
Absolute Full Gas | AFG

Contact us

Name

Email *

Message *